Главная

Популярная публикация

Научная публикация

Случайная публикация

Обратная связь

ТОР 5 статей:

Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия

Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века

Ценовые и неценовые факторы

Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка

Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы

КАТЕГОРИИ:






II. State the difference between the words given. Illustrate their usage.




To hit – to smack – to slap – to punch;

Anger – fury – rage.

III. Find in the article the English for:

рисковать потерять контроль над ребенком, бить ремнем, это уже не смешно, ударить ребенка тапком, опросить матерей, детей шлепают во многих семьях, не соблюдать правила, опрос показал, что…, запрещать кому-либо делать что-либо, унизительное обращение.

IV. Make up a list of countries mentioned in the article. Make sure you know their capitals. Be ready to show them on the map.

V. Say whether you agree or disagree in the statements below.

1. If you find you are in danger of losing control with your child.

2. A smack should be given in anger but not in fury.

3. I don’t mind a quick slap with the hand.

4. Smacking is common in families.

5. The fact that smacking is wide-spread doesn’t make it right.

6. Children are to be treated with respect.

VI. Points for discussion.

1. Should parents resort to corporal punishment to make children well-disciplined?

2. Do you agree that girls can’t be smacked because they are delicate creatures?

3. Is it better to use the belt or the slipper or the cane on the hand when punishing children?

4. Can smacking be substituted by some other ways of upbringing children?

5. Does smacking have more pros or cons? Draw a comparative table.






Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:

vikidalka.ru - 2015-2024 год. Все права принадлежат их авторам! Нарушение авторских прав | Нарушение персональных данных