ТОР 5 статей: Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы КАТЕГОРИИ:
|
Поставьте существительные в единственном числе, измените форму глагола.Пример: Their friends are in Sochi now. Their friend is in Sochi now. 1. His children are very noisy. _______________________________ 2. Those students do not speak Russian. _______________________ 3. Who are those athletes? __________________________________ 4. Streets are very green in summer. __________________________ 5. These new knives do not cut well. __________________________ 6. Those young men are well known Olympic Champions. _______________________________________________________ 7. Do these women take weighting? __________________________ 3.2. Поставьте артикль «а», «an» перед исчисляемыми существительными и местоимение «some» перед неисчисляемыми: … bread … luck … holiday … newspaper … fridge … furniture … knowledge … advice … information
3.3. Измените словосочетания (где возможно), используя существительные как определения: 1. box made of wood a wood box _________ 2. a women in the kitchen __________________ 3. soup made of vegetables __________________ 4. discussions about furniture __________________ 5. a book about our planet __________________ 6. ice-cream with chocolate it __________________ 7. a bottle designed for milk 8. a boy with a knife 9. a shop selling souvenirs 10. a hospital for animals
3.4. Подчеркните правильный вариант: 1. telephone’s book / telephone books; 2. Philip book/Philip’s books; 3. a holiday’s home/ a holiday home; 4. Michael car / Michael’s car; 5. the firm’s office/ the firm office; 6. job’s interview / job interview; 7. son’s name/ son name; 8. street’s lamps /street lamps; 9.China’s history / Сhina history.
3.5. Переведите словосочетания: His friend’s parents _________________________________________ these athletes’ records _______________________________________ this athlete’s performance_____________________________________ my children’s books_________________________________________ those students’ coach ________________________________________
3.6. Переведите предложения, учитывая выражение падежных отношений с помощью предлогов: 1. One of my friends is a boxer. ________________________________ 2. Give your translation to the teacher. ___________________________ 3. She speaks to her coach. ____________________________________ 4. This lecture is delivered by the professor._______________________ __________________________________________________________ 5. He has many books on sport. ________________________________ 6. I know of his new record. ___________________________________
3.7. Переведите словосочетания, учитывая правила перевода «цепочки определений»: winter sports _______________________________________________ ice hockey _________________________________________________ four-year cycle _____________________________________________ physical education university__________________________________ first year student ____________________________________________ student sports society ________________________________________ the Moscow university sports club ______________________________ first port-war Olympic Games _________________________________
3.8. Из данных ниже слов выберите существительные, показателями которых являются суффиксы: Contain, competition, athletic, learn, champion, instance, outstanding, high, player, study, spacious, secondary, teacher, special, employ, difference, train, provide, experiment, organizational. _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________
3.9. Выпишите из приведенных ниже словосочетаний существительные, исходя из их признаков: The health, friends of my cousin, many of them, goes to the gym, very early, very little preface, qualified for the championship, the qualifying standards, permission, entrance examinations. _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________ _______________
3.10. Подчеркните строчку, где даны признаки только существительных: a) was; my, can, their, half; b) am, one, must, her, no; c) my, the, any, a, teacher’s. Числительные 4.1. Напишите соответствующее число: twenty one point five ___________ thirty third__________________ twelve ______________________ fifteen hundred_______________ second ______________________ three quarters ________________ nineteen fifty eight_____________ three thousand and forty seven____ one thousand nine hundred and fifty eight _________
Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:
|