ТОР 5 статей: Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы КАТЕГОРИИ:
|
Прочтите текст снова и разделите его на 4 логические части. Выберите для каждой из них заголовок из тех, что предложены ниже.1. Alfred Nobel’s will. 2. Contrasts and his life. 3. Alfred Nobel – priorities in life. 4. His way of becoming a scientist. Ответьте на вопросы по тексту. 1. What kind of person was Alfred Nobel? 2. What was the most famous invention of A. Nobel? 3. Did he live in Sweden for all his life? 4. What did Nobel’s father invent? 5. How did A. Nobel spend his money? 6. What was Nobel’s contribution to development of Science and Art? 2.12. Прочитайте список людей, получивших Нобелевскую премию. За какие достижения присуждалась данная награда? Составьте предложения, используя пассивный залог, по образцу: P. and M. Curie were awarded the Nobel Prize for the discovery of radium. или The Nobel Prize was given to P. and M. Curie for the discovery of radium.
2.13. Составьте диалог по следующей ситуации: St. A is a famous scientist (he might be any Nobel Prize winner, no matter if he is alive now or not) who is ready to give interview. St. B is a graduate who is interested in scientific research and has an opportunity to interview scientist. Во время беседы выясните следующее: – where and when he/she was born and worked – when and why he/she decided to become a scientist – the field of science the scientist worked in – the discoveries or inventions he/she made – where the results if his/her work are used now 2.14. Прослушайте текст о пяти выдающихся ученых, дополните таблицу недостающими данными. Расскажите о каждом, используя эту информацию. Обсудите ваши ответы в парах.
2.15. Подготовьте проект(презентацию), об одном из выдающихся ученых в области физики, химии, литературы (250-300 слов). Introduction My goal today (now) is to present (to discuss, to inform, to report)… I am going to … I would like to … e.g. present information about a famous scientist I am here to … I have divided my report into 3 (4…) parts/section as follows… My report will be in … parts… Main body To start with … e.g. some important events from the biography of… Let's start with… In addition… Furthemore… I'll move on to … e.g. his/her career of a scientist This is important/necessary because… e.g. his/her invention(s)brough him/her glory It should be noticed/stressed that… Conclusion In conclusion I shall say that… Summing up… It is evident that… Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:
|