Главная

Популярная публикация

Научная публикация

Случайная публикация

Обратная связь

ТОР 5 статей:

Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия

Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века

Ценовые и неценовые факторы

Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка

Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы

КАТЕГОРИИ:






Говорение. Работа с устными высказываниями по теме

Тема 1.8. АНТЕННА (AERIAL)

1. Отработка новой лексики. Особенности перевода интернациональных слов.

2. Словообразование.

3. Чтение.

4. Говорение. Работа с устными высказываниями по теме.

 

Отработка новой лексики. Особенности перевода интернациональных слов.

 

ЗАДАНИЯ

1.1. Найдите транскрипцию приведённых ниже слов в англо-русском словаре. Произнесите слова в соответствии с транскрипцией (см. Приложение1). Прослушайте слова (см. Введение.п. 2). (Find a transcription of the following words in the English-Russian dictionary. Say the words according to the transcription (see Application1). Listen to the words (see Introduction. item2.)

 

to absorb - поглощать, всасывать

to fix - укреплять, фиксировать

to induce - наводить, возбуждать, индуктировать

to induct - вводить, вовлекать

to reach - достигать, доставить

inductance - индуктивность, индуктивное сопротивление

induction - индукция, наведение

fixed - постоянный, закрепленный

fixed and variable capacitors - постоянный и переменный конденсаторы

absorbing capacity - пропускная способность

induced drag - индуктивное сопротивление

inductance coil - катушка индуктивности

fixed aerial – закрепленная антенна

inductive coupling – индуктивная связь

essence of reception – суть приема

reception by buzzer – прием на слух

fixed load - постоянная нагрузка

 

1.2. Найдите в тексте «AERIAL» указанные в задании 1.1. слова. Запишите слова в контексте (см. Введение. п.1). (Find words pointed in the task 1.1. in the text «AERIAL». Write down the words in a context (see Introduction. item1.)

 

AERIAL

The aerial is one of the essential parts of any transmission and reception system. Its purpose at the transmitter is to send electromagnetic energy into space, and at the receiver — to absorb energy from the travelling electromagnetic wave produced from the transmitter aerial.

An aerial is formed by a wire or a metal conductor. As we know, an aerial must be insulated from the ground and may occupy vertical or horizontal position.

When electric oscillations are produced in the aerial, it starts radiating radiowaves which travel in different directions.

Radio waves reach the aerial of a receiver and induce in it oscillations of the same frequency as those in the aerial of the transmitter. The oscillations produced in the aerial are weak since it receives only a small part of energy radiated by the transmitter. But the oscillations are amplified in case an oscillatory circuit is connected to the aerial circuit. Its coil and capacitor should be selected so that the circuit is tuned to the transmitter. Oscillations will beamplified in the receiving oscillator circuit because of the resonance. Thereceiving circuit is tuned to the frequency of the transmitter by means of

capacitor.

There are millions of transmitting stations in the world nowadays. They operating simultaneously, but the waves they radiate differ in frequency. By tuning a radio set to a definite frequency one is able to receive the necessary station.

 

1.3. Прочитайте приведенные ниже слова. Обратите внимание на особенности перевода интернациональных слов (см. Введение. п.3.). Попытайтесь перевести слова без словаря. Запишите перевод этих слов, сверяясь со словарём. (Read the following words. Pay attention to the translation of international words (see Introduction. item3). Try to translate these words without a dictionary. Write down the translation of these words, referring to the dictionary.)

 

absorption ________________

inductive _________________

fixation __________________

inductor __________________

 

1.4. Переведите приведенные ниже словосочетания в письменной форме. (Translate the following word combinations in writing.)

 

simultaneous absorption__________________________________________

weakened oscillations____________________________________________

fixed voltage___________________________________________________

постоянное напряжение _________________________________________

одновременная абсорбция (поглощение) ___________________________

ослабленная генерация (колебания)________________________________

 

Словообразование

2.1. Прочитайте Приложение 3. Определите части речи приведенных ниже слов, запишите перевод (см. образец). (Read Application 3. Identify the parts of speech the following words, write down the translation of the words (see Model.)

Образец (Model):

noun verb adjective
noise - шум noise - шуметь nosy - любопытный

 

fixed and variable, absorption, reach, inductive, fixation, inductor, in­duct, absorb, inductance, buzzer, applicable, simultaneous, weaken, load.

Чтение

 

3.1. Прочитайте Введение. п.5. Следуя рекомендациям, прочитайте текст «AERIAL» (п.1.2). (Read Introduction. item5. Following the recommendations, read the text «AERIAL» (item 1.2.)

 

3.2. Найдите ответы на следующие вопросы в тексте «AERIAL» (п.1.2). (Find the answers to the following questions in the text «AERIAL» (item 1.2.)

 

• Where does the transmitter send electromagnetic energy?

• What does the receiver do?

• By what means is the aerial circuit tuned?

• What can you say about oscillations?

 

Говорение. Работа с устными высказываниями по теме

4.1. Прочитайте текст «AERIAL» (п.1.2). Подготовьте устное высказывание по теме (см. Введение. п.6). (Read the text «AERIAL» (item 1.2.). Prepare a report on the theme (see Introduction. item6.)

4.2. Запишите сокращенный вариант оригинального текста «AERIAL» (п.1.2) для устного ответа по теме «AERIAL», используя фразы из Приложения1). (Write down the reduced variant of the original text «AERIAL» (item 1.2) for the report on the theme «AERIAL», using phrases from Application1.)

 

ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ: Вы можете подготовить свою презентацию по теме «АНТЕННА» и продемонстрировать ее в аудитории. (The additional information: You can make the presentation on a theme «AERIAL» and show it in the classroom.)

<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
TYPES OF TYPES OF RADIO RECEIVERSS | 


Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:

vikidalka.ru - 2015-2024 год. Все права принадлежат их авторам! Нарушение авторских прав | Нарушение персональных данных