ТОР 5 статей: Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы КАТЕГОРИИ:
|
Exhibit 1. Users and Uses of Accounting InformationTHE OK ACCOUNTANT УСПЕШНЫЙ БУХГАЛТЕР
Минск 2011
А в т о р ы: Т.Ф. Солонович, Н.И. Виршиц
Р е ц е н з е н т: заведующий кафедрой профессионально ориентированной английской речи УО «Белорусский государственный экономический университет» Н.А. Новик.
Р е к о м е н д о в а н о кафедрой теории и практики английской речи БГЭУ
У т в е р ж д е н о Редакционно-издательским советом университета
Успешный бухгалтер = The OK Accountant: Учеб.-метод. пособие. В двух частях. Часть 1 / Солонович Т.Ф., Виршиц Н.И. – Мн.: БГЭУ, 2011.
Содержит учебный материал по развитию навыков профессионально ориентированного чтения, устной речи, восприятия на слух и письма на английском языке в рамках тематики, связанной с теорией и практикой бухгалтерского учета, анализа и аудита. Для студентов, магистрантов и аспирантов высших учебных заведений, специализирующихся в бухучете.
CONTENTS От авторов Unit1. What Is Accounting Unit 2. Evolution of Accounting Unit 3. Accounting Profession Unit 4. Bookkeeping Unit 5. Financial Reporting Supplementary Reading Tapescripts Answer Key APPENDIX Guidelines to Summarizing and Abstracting Reference Literature От авторов Пособие «Успешный бухгалтер» = The OK Accountant» предназначено для формирования навыков чтения, устной речи, восприятия на слух и письма на английском языке в рамках профессионально ориентированных речевых ситуаций у студентов, магистрантов и аспирантов, изучающих теорию и практику бухгалтерского учета, анализа и аудита. Пособие построено по тематическому принципу и состоит из 9 разделов, охватывающих основные темы рассматриваемой профессиональной области, которые позволяют обеспечить введение в специальность средствами английского языка. Источниками текстового материала явились американские и британские учебники по бухгалтерскому учету и аудиту, а аудиоматериала – учебные пособия по деловому и профессионально ориентированному английскому языку (см. список использованной литературы). Все разделы имеют единообразную структуру и включают: ● введение в тему; ● тематический словарь; ● материал для чтения (тексты академического характера и статьи из газет и журналов), предназначенный для формирования навыков чтения с различной степенью охвата содержания – изучающего, ознакомительного и просмотрового; ● упражнения, нацеленные на активизацию тематического словаря; ● грамматические упражнения; ● задания по формированию навыков владения рядом речевых функций, актуальных для профессионально ориентированной экономической коммуникации; ● задания по развитию навыков восприятия профессионально ориентированной и академической речи на слух – прослушивание/просмотр аудио/видео материалов различных жанров (диалоги, лекции, научно-популярные фильмы); ● задания, нацеленные на упрочение навыков устной речи и письма, включающие вопросы и проблемные задания для организации устной дискуссии либо письменного изложения мыслей по данной теме. В раздел «Дополнительное чтение» включены тексты, которые можно использовать по усмотрению преподавателя для чтения с различной целью и как источник дополнительной информации. Пособие рекомендуется студентам, магистрантам, аспирантам и соискателям экономических вузов и факультетов, проходящих подготовку по специальности «Бухучет, анализ и аудит». Оно может применяться преподавателями как для организации аудиторной работы, так и для самостоятельной работы студентов. Unit 1 What Is Accounting GETTING STARTED 1. Complete the following questionnaire and compare your answers with those of your fellow students, discuss them. Are You Up on Accounting1?
Notes 1) be up on something = быть в курсе, разбираться 2) a bean counter = slang used to refer to a bookkeeper (досл. «тот, кто считает бобы») 2. Now read the comment on the issues covered in the questionnaire. If you tended to agree with the statements above you need to learn some basic facts about the accounting profession. In the USA, whether it is auditing a multinational company such as IBM or FBI as an agent, there are great opportunities bound for accountants to move off the accounting area and into other departments. Most departments view the financial training accountants receive as an excellent background for all areas of business. When thinking about the accounting industry, most folks conjure up1 images of solitary bean counters, their backs hunched2 and brows furrowed3 in concentration as they pore over4 accounting ledgers. “Ever changing” and “quickly evolving” are not the kinds of phrases that immediately come to mind. But in the past decades, this industry has undergone several massive upheavals5. Although working with numbers may be the most familiar aspect of an accountant’s job, working with people is just as important. Accountants collect information from some people and communicate it to others. They work on team projects, act as leaders within a department, and also serve on teams that span the entire company. Since accountants advise managers and board members, they have to possess the same interpersonal skills that a competent manager possesses. These skills include the ability to lead and influence others, to motivate others, to resolve conflict, and to organize and delegate tasks. Notes
USEFUL VOCABULARY Make sure you know the following words and word combinations.
READING 1. Read the text and draw up a plan of it. ACCOUNTING The word accounting most often conjures up images of tedious1 figures, thick glasses, and headaches. However, the savvy2 businessperson realizes that accounting has come to be known as the language of business with good reason. Accounting conveys important financial information that is used in the management planning, control, and decision-making processes integral to achieving organizational objectives. Some command of this language is a necessity for those who wish to participate in these processes. In a broad sense, accounting is the process of identifying, measuring, and communicating economic information about an organization for the purpose of making decisions and informed judgments. (Accountants frequently use the term entity instead of organization because it is more inclusive.) The definition of accounting can be expressed schematically as follows: Accounting is the process of:
Who makes these decisions and informed judgments? Users of accounting information include the management of the entity or organization, the owners of the organization (who are frequently not involved in the management process), potential investors in and creditors of the organization, employees, and various central and local governmental agencies that are concerned with regulatory and tax matters. Exhibit 1 illustrates some of the users of accounting information. Exhibit 1. Users and Uses of Accounting Information
Accounting information must be provided for just about every kind of organization. Accounting for business firms is what many people initially think of, but not-for-profit social service organizations, governmental units, educational institutions, social clubs, political committees, and other groups all require accounting for their economic activities. Notes 1) tedious a – нудный, утомительный 2) savvy a – сообразительный, смекалистый 3) cash returns – денежная доходность (рентабельность) 4) merchandise n – товары 5) collection (of payments) – получение денег (платежей) 2. Give your arguments to confirm or refute the following statements from the text. ● The word accounting conjures up images of tedious figures, thick glasses, and headaches. ● Accounting has come to be known as the language of business with good reason. ● Accounting information must be provided for every kind of organization. 3. Enumerate the users of accounting information and explain why they are interested in it. Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:
|