ТОР 5 статей: Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы КАТЕГОРИИ:
|
Прокомментируйте следующие утверждения.CONTENTS
PART 8.
I. CRIME AND PUNISHMENT
1. UNIT 1. Crime _________________________________________________4 2. UNIT 2. Categories of crime in England______________________________5 3. UNIT 3. Criminal procedure _______________________________________8 4. UNIT 4. Criminal Code of the Russian Federation _____________________12 5. UNIT 5. History of Punishment ____________________________________15 6. UNIT 6. Types of Punishment______________________________________18
II. CHIEF LAW ENFORCERS – THE POLICE
7. UNIT 1. Some Historical Facts________________________________________23 8. UNIT 2..The British Police __________________________________________25 9. UNIT 3. Police of the Russian Federation______________________________ _28 10. Кейс-метод (Case Study)___________________________________________31 11. Glossary_________________________________________________________34 12. Список использованной литературы_________________________________37
PART 9. CIVIL PROCEDURE 13. UNIT 1.Civil Code of the Russian Federation___________________________38 14. UNIT 2. Civil Procedure in the UK___________________________________44 15. UNIT 3. Civil Procedure in the USA__________________________________52 16. UNIT 4. Civil Offences, Torts_______________________________________54 17. UNIT 5. Remedies in the Civil Court of Law____________________________61 18.Образцы исков в гражданский суд___________________________________63 19. Glossary ________________________________________________________67 20. Список использованной литературы__________________________69 PART 8.
I. CRIME AND PUNISHMENT
UNIT 1. CRIME
1. Посмотрите на рисунки. Опишите, что изображено на них. Как Вы думаете, каким образом они связаны между собой?
2. Прочитайте возможные определения слова “преступление”. Какое из них, по вашему мнению, наиболее четко отражает смысл этого слова? 1. An act or the commission of an act that is forbidden by law. 2. Deviant|di:vient| behavior (отклонение от норм поведения) that violates prevailing norms. 3. Illegal activity in general. 4. A bad, immoral or dishonourable act. 5. Offence that is committed against individuals or groups of individuals with a criminal motive. 6. The breach of rules or laws.
Прокомментируйте следующие утверждения.
1. Most crimes are drug-related. 2. Schools should have programs which teach young people about the danger of taking drugs. 3. Most crimes are against property not people. 4. Low level of education can lead to crime.
Ответьте на вопросы. 1. Do you think that the problem of criminality is urgent in our country? 2. What can be a cause of crime? a) Family surroundings, especially in early years. b) The income level of the family. c) The moral atmosphere of the time: unemployment, commodity shortages, the impact of the media. d) The effectiveness of the police. 3. What kind of crimes do you know?
Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:
|