ТОР 5 статей: Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы КАТЕГОРИИ:
|
Unit 3 - Allowance Helps Children Learn About Money
1. Practice the reading and pronunciation of the following words
2. Match the right and the left columns of the table
3. Read and translate the following verbs, divide them into two groups (regular / irregular), write down all three forms of the given irregular verbs. To let, to learn, to give, to wish, to differ, to expect, to spend, to offer, to show, to save, to provide.
4. Listen to the text and fill in the gaps another consideration – отдельный вопрос the hard way – на собственном горьком опыте a good cause – (зд.) хорошее, доброе дело
5. Read and translate the text.
7. Translate the following word combinations into English. Use the verbs from ex. 3. Позвольте мне помочь вам. Я случайно узнал об этом. Он дает деньги каждую неделю. Как пожелаете. Эта модель отличается от стандарта. Они не ожидали роста цен. Давай потратим все деньги. Мы проведем время вместе. Мне предложили работу. Они сейчас показывают новые каталоги. Я накопил на поездку в Испанию. Вас обеспечат всем необходимым.
8. Find in the text the sentences with the following word combinations. Explain the peculiarities of translation paying attention to the grammar phenomena. … are advised, …what the child is expected to pay for, …to spend as they wish, …spending must be done, … have to cut costs.
9. Read and learn the following words paying attention to the ways of word-building. To use - useful - usefulness - useless - usage To pay - payment - paid - payable Account - to account for - accountant - accountable Person - personal - personable - personality - personalize - personalization
10. Find in the text the sentences with gerund and translate them into Russian.
11. Answer the following questions 1) Why do people give allowance to their children. 2) Does the amount of money given to children differ from family to family? 3) How can children spend their allowances? 4) Parents are usually advised not to offer more money until the next allowance, aren’t they? 5) Is it useful to pay children for work around the house? 6) What does saving help children to understand? 12. Translate the following questions into English 1) Дети узнают ценность денег, получая карманные деньги? 2) Как дети узнают ценность денег? 3) Некоторые дети получают деньги еженедельно? 4) Как часто некоторые дети получают карманные деньги? 5) Могут ли маленькие дети потратить все карманные деньги очень быстро? 6) Почему маленькие дети могут потратить все деньги очень быстро? 7) Дают ли карманные деньги шанс поэкспериментировать? 8) Кому карманные деньги шанс поэкспериментировать? 9) Банки предлагают услуги подросткам? 10) Какие услуги банки предлагают подросткам? 13. Translate the following sentences into English. Use the words given in brackets. Многие родители дают своим детям карманные деньги. Некоторые дети получают карманные деньги еженедельно, другие – ежемесячно. Карманные деньги помогают детям понять ценность денег. (parents; to give; some children; others; to get; to understand; value). Маленькие дети часто тратят все свои карманные деньги очень быстро. Дети постарше могут накопить денег на одежду или электронику. В любом случае дети узнают, что траты должны делаться в рамках бюджета. Специалисты не советуют платить детям за работу по дому. Это естественная часть семейной жизни. (young children; often; to spend; very fast/ quickly/ rapidly; older children; to save for; anyway; must be done; within; experts; to advise; to pay for; around the house). Многие банки предлагают услуги для подростков. Сберегательный счет – отличный способ узнать о процентах. (to offer; services; a saving account; an excellent way; to learn about; interest). Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:
|