Главная | Случайная
Обратная связь

ТОР 5 статей:

Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия

Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века

Ценовые и неценовые факторы

Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка

Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы

КАТЕГОРИИ:






ЗАПОМНИТЕ особые случаи образования разделительных вопросов!




Let’s go to the cinema, shall we?

I am late, aren’t I?

I am not the last, am I?

Everybody is in the hall, aren’t they?

Nobody was at home, were they?

Упражнение 10

Cоставьте разделительные вопросы к следующим предложениям.

1. Nobody is there, _____?

2. The students are here, ____?

3. Some people are keen on gardening, ____?

4. Everyone is ready, ____?

5. I. am late, _____?

6. She is not ill, _____?

7. Nobody is interested in it, _____?

8. There will be an interesting lecture tonight, _____?

9. He is never late, _____?

11. He was a student, _____?

 

Упражнение 11

Напишите окончания разделительных вопросов.

1. Nice day today, _____?

2. Let’s go to the cinema tonight, _____?

3. She was at home last night, ______?

4. I am safe here, ______?

5. You were not in London,_____?

6. Nobody was at the University yesterday, ______?

7. I am never late, _____?

8. We are here at last,_____?

9. We’ll have 5 classes tomorrow, ______?

10. Ann was a law student, _____?

11. Let’s have a party,_____?

12. Bert isn’t interested in literature, _____?

13. I am good at languages,_____?

14. Nobody will have lunch, _____?

15. Nobody is a chain smoker, _____?

16. Peter and I have got much in common, _____?

17. There is no way out, _____?

18. I am not lazy, _____?

19. You are sure in it,_____?

20. I am on time,_____?

МЕСТОИМЕНИЯ (Pronouns)

Personal and possessive pronouns (Личные и притяжательные местоимения)

Личные местоимения   Притяжательные местоимения
именительный падеж (subject) объектный падеж (object) перед существительным   без существительного
Who? Кто? What? Что? Whom? - Кого-кому? Чего-чему? Whose? Чей, чья, чьи?
I – я You – ты, вы He – он She – она It – он, она, оно неодушевленный We – мы They–они одушевленные и неодушевленные. Me – меня, мне You – тебя, тебе, вам Him – его, ему Her – её, ей It – его, ее, ему, ей   Us – нас, нам Them – их, им My (sister) Your (brother) His (wife) Her (husband) Its (walls)   Our (family) Their (interests)   mine yours his hers -нет формы ours theirs  
         

Упражнение 12

Заполните таблицу.

      mine
  him    
    her  
you      
       
  it    
    their  

 

Упражнение 13

Вставьте пропущенные местоимения.

1. (…) am a Professor of Linguistics.

2. (…) was my colleague.

3. (…) are my group mates.

4. All of (…) are students of the law faculty.

5. (…) are happy to welcome (…).

6. (…) am fond of (…).

7. (…) is interested in computer science.

8. (…) was glad to see (…).

9. Let (…) be the first.

10. (…) will be a first year student.

 

Упражнение 14

Вставьте пропущенные местоимения.

Обратите внимание, что род, число и лицо подлежащего определяют форму притяжательного местоимения, которая переводится на русский язык как «свой»

Например: Jack is pleased with hisjob.

1. London is famous for _____ smog.

2. They like visiting ______ parents.

3. She is doing _____ homework.

4. It’s none of _____ business.

5. We are interested in _____ family tree.

6. She is fond of _____ children.

7. It’s _____ problem, not _____.

8. He is a friend of _____.

9. She is happy about _____ holiday.

10. _____ programmes are interesting.

Упражнение 15

Выберите английские эквиваленты для слов, стоящих в скобках

1. What is (его) father?

a) her b) his c) my d) their

2. Where are (ее) parents?

a) her b) his c) their d) its

3. They are busy with (своими) lessons.

a) her b) his c) their d) its

4. This is (их) apartment.

a) their b) its c) her d) his

5. What colour are the walls in that room? - (Ее) walls are grey.

a) her b) its c) his d) their.

6. Show (ему) your schedule.

a) him b) his c) her d) them

7. Tell (им) about an exchange programme.

a) they b) their c) them d) theirs

8. (Их) group-mates are in the library.

a) their b) they c) them d) his

9. This campus is very green because there are a lot of trees in (его) streets.

a) him b) his c) its d) it

10. These Students’ Union activities are so interesting. I am fond of (их).

a) they b) them c) their d) its

11. Let’s ask (ее) about her foreign friends.

a) her b) she c) it d) him

12. Nick is helping (своему) friend with his English.

а) her b) his c) their d) him

 

Упражнение 16

Переведите местоимения.

1. I know (ее) parents.

2. (Они) are divorced (разведены).

3. (Ей) is 30.

4. (Ему) is 35.

5. (Его) name is Peter.

6. (Ее) name is Carol.

7. (Она) is a doctor.

8. (Они) are lawyers.

9. (Я) am from Paris. (Он) is in France.

10. This is a nice city; (его) streets are green.

11. There is an old University in Oxford. (его) walls are made of grey stones.

12. There are a lot of computers in (его) laboratories.

Demonstrative Pronouns(Указательные местоимения)

 

NB! That-относится к предмету и ситуации, отдаленным во времени и пространстве.

 

Упражнение 17

Выберите соответствующий эквивалент.

1. (Эти) books are useful.

a) this b) these c) that d) those

2. What colour are (те) pens?

a) that b) those c) these d) this

3. (Это) University building is of modern design.

a) that b) these c) this d) those

4. (Это) was our classroom.

a) that b) this c) these d) those

5. What are (это)?

a) this b) that c) those d) these

6. (Это) are my colleagues.

a) this b) that c) those d) these

7. (Та) programme was very interesting for studying.

a) that b) those c) these d) this

8. We are interested in (этой) mobility candidate.

a) this b) these c) that d) those

9. (Этот) experience will be of great help.

a) that b) these c) this d) those

10. Where were (те) students?

a) that b) those c) these d) this

 

Упражнение 18

Переведите с русского на английский язык.

1. Эти статьи мои, а те – ваши.

2. Это ваш паспорт? - Нет, это - её.

3. Это мой билет, а те – её.

4. Эти журналы – новые, а те – старые.

5. Это очень полезная книга, а те – нет.

6. Я был студентом этого Университета.

7. Ваша жена врач, не так ли?

8. Это фото Ваших родственников?

9. Я была занята своими уроками.

10. Этот Университет известен своими учеными.

Упражнение 19

Вставьте пропущенные местоимения.

1. Jane is pleased with _____ job.

2. Paris is famous for _____ monuments.

3. We like visiting _____parents.

4. He is doing _____ homework.

5. It’s none of _____ business, I know it myself.

6. They were interested in _____ family tree.

7. She is fond of _____ flowers.

8. It’s _____problem, not _____.

9. She is a friend of _____.

10. We are happy about _____ holiday.

Indefinite pronouns (Неопределенные местоимения)

 

Some (+) Некоторый Несколько Немного somebody кто-то something что-то someone кто-то somewhere где-то
Any (- ,?) Некоторый anybody кто-то anything что-то аnyone кто-то anywhere где-то
No ( - )   nobody никто nothing ничто no one никто nowhere нигде

 

NB!!! При выражении просьбы или предложения, когда подразумевается утвердительный ответ, употребляется местоимение «some».

-Would you like sometea?

Any” в повествовательном предложении переводится как «любой».

-You may take anybook you like.

 

Упражнение 20

Выберите соответствующий эквивалент.

1. (Некоторые из нас) are fond of tennis.

а) which of you b) some of them c) some of us

2. Show us (любую) computer programme.

a) no b) some c) any

3. He has got (несколько) bright ideas

a) no b) some c) any

4. There was (никого) in the laboratory.

a) nobody b) anybody c) somebody

5. Нas he got (какие-нибудь) money?

a) any b) some c) something

6. Have you got (сколько-нибудь) free time?

a) any b) some c) anything

7. I have not got (никакой) information.

a) any b) some c) no

8. Is there (что-то) interesting on TV tonight.?

a) some b) something c) anything

9. Is this (чье-то) seat?

a) somebody’s b) anybody’s c) nobody’s

10. Have you got (какие-нибудь) plans?

a) some b) any c) anything

 

ОБЗОРНЫЕ УПРАЖНЕНИЯ (REVISION)

Упражнение 21

Поставьте местоимения в нужную форму.

1. This building is famous for _____ design (it).

2. I have got a car. _____ colour is red (it).

3. I am afraid this umbrella is not_____. It’s _____ (I, you).

4. It’s only one of _____ books, which I haven’t read (she).

 

ОБЗОРНЫЕ УПРАЖНЕНИЯ (REVISION)

Упражнение 21

Поставьте местоимения в нужную форму.

1. This building is famous for _____ design (it).

2. I have got a car. _____ colour is red (it).

3. I am afraid this umbrella is not_____. It’s _____ (I, you).

4. It’s only one of _____ books, which I haven’t read (she).

5. My parents are coming this week. Will you meet _____ (they)?

6. I have got some photos of _____ (he).

7. They are not married now. She left _____ a year ago (he).

8. I am sorry about the results of _____ exams (you).

9. I am afraid I forgot about _____ (they).

10. She is good at _____ studies (she).

11. None of _____ (we) was present at _____ (she) lecture.

12. He is fond of _____ girlfriend (he).

13. Why are _____ looking at _____ (you, I)?

14. Those books are really interesting. I’d like to buy some of _____ (they).

15. Was _____ at the lecture yesterday? I didn’t see _____ (he, he).

16. Let _____ do what _____ wants to do (she, she).

17. _____ car is fast, but _____ is faster (you, I).

18. _____ future profession is demanded, but _____ is more prestigious (they, we).

19. _____ want to help _____. Please, tell _____ about _____ problems (they, you, they, you).

20. Please, don’t wait for _____, _____ am busy (I, I).

 

Упражнение 22

Вставьте пропущенные местоимения.

1. He is taller than _____, but not as good at basketball as _____ am.

2. He’s more intelligent than _____ am, but not as strong as ____.

3. She has got a cousin. Is _____ a boy or a girl?

4. Do _____ mind if I open the window?

5. You can choose _____ indoor or outdoor activities _____ like.

6. _____ is a student of the law faculty. What’s ____ name?

7. Kate’s eldest daughter is a first year student and _____ youngest one is a schoolgirl.

8. Have you got _____ idea how to do _____ home task?

9. Is there _____ who can answer my question?

10. Let _____ introduce Peter _____ is a friend of _____.

11. Would you like _____ more coffee?

12. Nobody was at home, were _____?

13. Is there _____ in?

14. Everybody will be ready at five o’clock, won’t _____?

15. _____ is a bright student, isn’t _____?

 

Упражнение 23

Переведите предложения с русского на английский язык.

1. Никого не было в аудитории.

2. Он интересовался некоторыми проблемами права.

3. Они рады познакомиться с вами.

4. У меня несколько книг по истории и философии.

5. В зале никого не будет, не так ли?

6. Это твое домашнее задание, а это их.

7. Их не было в Университете.

8. Он занят своими уроками.

9. Она в Лондоне. Ей нравятся его парки.

10. Мы будем присутствовать на его лекции в этой аудитории.

11. У него несколько друзей.

12. Они юристы, не так ли?

13. Как зовут Ваших родителей?

14. Чем они занимаются?

15. Вы замужем?

 

Упражнение 24

Переведите только местоимения.

1. (Они) часто берут (свою) дочь (с собой).

2. (Нас) всегда видят с (ним).

3. У (него) сестра.

4. (Её) отправили учиться вместе с (нами) в Оксфорд.

5. (Меня) (все) любят.

6. (Нам) нравится быть вместе с (ними).

7. (Мне) 20 лет.

8. В комнате (никого) нет.

9. (Их) видели вчера с (их) родителями.

10. (Я) первокурсник.

11. (Это) (мой) портфель, а не (их).

12. (Это) интересно.

13. (Его) (никто) не знает.

14. (Его) книги взяла (его) сестра.

15. Дайте мне (какую-нибудь) книгу.

16. Я люблю (эти) цветы. (Они) красивые.

17. Посмотри на (тот) дворец, (его) стены сделаны из мрамора.

18. Я хочу купить (те) туфли.

19. Вы хотите чаю?

20. Я знаю (его). (Его) родители живут в Австралии.

 

Упражнение 25

Переведите этот рассказ, обращая внимание на местоимения.

Меня зовут Грэм. В этом году мне будет 70 лет. Я из Великобритании. Моя жена из Шотландии, ей 65. Сейчас мы в Оксфорде. Там находится знаменитый английский университет. Он известен во всем мире. Я профессор лингвистики. У меня много друзей. Некоторые из них были моими студентами. Одного из них зовут Сэм. Он женат. У них в семье пять человек. Он является автором нескольких детективов. Он был в России два года назад. У него там много друзей. У меня есть мечта посетить Россию в ближайшем будущем.

 

 

ИМЯ ПРИЛАГАТЕЛЬНОЕ (The Adjective)

НАРЕЧИЕ (The Adverb)

Степени сравнения прилагательных и наречий

Положительная Сравнительная Превосходная
short hot big early shorter hotter bigger earlier the shortest the hottest the biggest theearliest
talented interesting more/less talented more interesting the most/leasttalented the most interesting

Исключения

far farther/ further (the) farthest/furthest
good/ well better (the) best
bad worse (the) worst
little less (the) least
old older/elder (the) oldest/ eldest
much/ many more (the) most

NB!Наречия, главным образом, образуются при помощи суффикса -ly, который прибавляется к основе прилагательного или существительного.

 

Упражнение 26

Образуйте степени сравнения прилагательных.

Large, small, beautiful, clever, long, wet, dry, noisy, busy, quick.

 

Упражнение 27

Поставьте прилагательные в необходимую форму, обращая внимание на перевод сравнительных конструкций.

1. Irine is as_____ as Pavel. (active)

2. Alex is not as _____ as Lisa (sociable).

3. The _____ you study, the _____ your test results are (hard, good).

4. Top A-students are either _____ or _____ (intelligent, hardworking).

5. This student is neither _____ nor _____ (gifted, diligent).

6. Lena is both _____ and _____ (sociable, friendly).

7. My sister is _____ than me (persistent).

8. Helen is much _____ than Alex (friendly).

9. I am much _____ than my sister (young).

10. Ivan is too _____ to leave for England now (busy).

 




Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:

vikidalka.ru - 2015-2019 год. Все права принадлежат их авторам! Нарушение авторских прав | Нарушение персональных данных