Главная

Популярная публикация

Научная публикация

Случайная публикация

Обратная связь

ТОР 5 статей:

Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия

Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века

Ценовые и неценовые факторы

Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка

Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы

КАТЕГОРИИ:






Task 2. Complete the following sentences




1. The success of the hospitality industry comes from…….

2. Awareness should be created about……..

3. Eco tourists are…..

4. Tourism today is much more than…..

5. All must work…..

6. From the foregoing we can see………..

7. A unified approach is needed since……..

 

Task 3. Give the definition to the following

1. inception

2. to invest

3. ambience

4. to fit

5. personnel

6. tourism

 

Task 4. Find and say the key sentences in the text

Task 5. Give a summary of the text

Task 6. Retell the text in details


Text 2


VOCABULARY NOTES

1. interaction – взаимодействие

2. encounter – столкновение

3. premature – преждевременный

4. to surpass – превзойти

5. tangible – материальный

 

WORD EXPRESSIONS

1. impact of tourism – влияние туризма

2. managerial skills – управленческие навыки

3. dominant activity – ведущая деятельность

4. the initiation of tourism – начало туризма

5. provisioning of tourism – обеспечение туризма


 

PROSPECTS FOR STUDY ON TOURISM 1. Geographical Perspective - from a geographer’s perspective the main concern of tourism is to look into aspects like the geographical location of a place, the climate, the landscape, the environment, the physical planning and the changes in these emerging from provisioning of tourism facilities and amenities. A geographer feels that it is the climate, landscape or physical attributes which draw the tourist to a destination, for example; if a person from Delhi goes to Shimla in the summer he does so because of the cooler climate which he cannot get in Delhi. 2. Sociological Perspective - from a sociologist’s perspective tourism is a social activity; it is about interaction between different communities – hosts and guests – and encounter between different cultures. This approach studies social classes, habits and customs of both hosts and guests in terms of tourism behavior of individuals or groups of people and the impact of tourism on society. 3. Historical Perspective - from an historian’s perspective tourism is a study of the factors instrumental in the initiation of tourism to a particular destination, the order of happenings leading to tourism development, the reasons for happening of the occurrences in that order, beneficiaries of the tourist activity and an untimely and premature identification of negative effects. For example we all know that a lot of tourists visit Taj Mahal in Agra but a historian would be interested in studying the factors that bring the tourist there, e.g. the architecture, the story behind the monument, or something else that draws them there. 4. Managerial Perspective - from the management perspective tourism is an industry, and therefore needs managerial skills in order to be properly managed. As the industry grows we see continuous changes in various organizations and services linked with the industry, the tourism products and so on. So this approach concentrates on management activities such as planning, research, pricing, marketing, control etc. as vital to the operation of a tourist establishment. 5. Economic Perspective – from an economist’s perspective tourism is a major source of foreign exchange earnings, a generator of personal and corporate incomes, a creator of employment and a contributor to government earnings. It is a dominant global activity surpassing even trade in oil and manufactured goods. Economists study the effects of tourism industry on the economy. This is a two way process.   ПЕРСПЕКТИВЫ ИССЛЕДОВАНИЯ ПО ТУРИЗМУ 1. Географическое Перспектива - с точки зрения географа в главной заботой туризма заглянуть в таких аспектах, как географического расположения места, климате, ландшафте, окружающей среды, физического планирования и изменений в них выходит из резервов туристических объектов и достопримечательностей. Географ чувствует, что это климат, пейзаж или физические атрибуты, которые привлекают туриста к месту назначения, например, если человек из Дели идет в Шимла летом он делает это из-за прохладного климата, которые он не может получить в Дели. 2. Социологической точки зрения - от перспективного туризма социолога является социальная активность; речь идет о взаимодействии между различными общинами - хозяев и гостей - и встречи между различными культурами. Этот подход изучает социальные классы, привычки и обычаи обеих хозяев и гостей с точки зрения туризма поведения отдельных лиц или групп людей и воздействия туризма на общество. 3. Историческая перспектива - от перспективного туризма историк является изучение факторов важную роль в инициировании туризма к определенному месту назначения, порядка событий, ведущих к развитию туризма, причин происходит из вхождений в таком порядке, бенефициаров туристской деятельности инесвоевременное и преждевременной выявление негативных последствий. Например, мы все знаем, что много туристов посещают Тадж-Махал в Агре, но историк был бы заинтересован в изучении факторов, которые приносят туристу есть, например, архитектура, история позади памятника, или что-то еще, что привлекает их там. 4. Управленческий Перспектива - с точки зрения управления туризма является промышленность, и, следовательно, нуждается в управленческих навыков для того, чтобы быть должным образом. По мере роста промышленности мы видим непрерывные изменения в различных организациях и услуг, связанных с промышленностью, в туристических продуктов и так далее. Поэтому этот подход концентрируется на деятельности по управлению, такие как планирование, исследования, ценообразование, маркетинг, управление и т.д., как жизненно важное значение для функционирования туристической учреждения. 5. Экономические перспективы - от перспективного туризма экономиста является основным источником валютных поступлений, генератор личных и корпоративных доходов, создатель занятости и один из авторов государственных доходов. Оно является доминирующей глобальной деятельности превосходя даже торговать нефтью и промышленных товаров. Экономисты изучения влияния индустрии туризма на экономику. Это двусторонний процесс.

 

CHECK YOUR PROGRESS

1) What are the perspectives on the study of tourism?

2) Give the characteristic to each of the perspectives?

3) Express your views about the text using the phrases below:

- I’m (very) surprised to learn that…

- I didn’t know that…

- I agree/disagree that…

-That’s very interesting fact that...

 

READING COMPREHENSION TASKS






Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:

vikidalka.ru - 2015-2024 год. Все права принадлежат их авторам! Нарушение авторских прав | Нарушение персональных данных