Главная | Случайная
Обратная связь

ТОР 5 статей:

Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия

Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века

Ценовые и неценовые факторы

Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка

Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы

КАТЕГОРИИ:






О новинах нынешния великороссийския церкве, с которыми ересями они согласие имеют.




 

Раздел, 1.

Статия, 1.

О согласии российския церкве перваго чина с еретиками, не верующими во Святую Троицу.

Вселенский учитель Василий Великий в 1-м своем правиле о еретиках перваго чина сице глаголет: "Еретик, иже верою чуждь. и яко от еретика крещение не приятно". Кормчая, глава 21, лист 224.

И преподобный Иосиф Волоколамский, в слове 15 пиша, сице о них глаголет: "Яко не веруют во Святую Троицу, и Господа нашего Исуса Христа истинным Богом не нарицают, и плотьское Его смотрение не приемлют: но ов пророка Его нарицает, ов же проста человека. о таковых, рече, вся божественная писания глаголют, яко еда приходят к православной церкви, то подобает их крестити". До зде святый.

И от сих предложений показуется, яко вси еретицы перваго чина истинно во Святую Троицу не веруют, и Господа нашего Исуса Христа истинным Богом не нарицают, и плотьское Его смотрение не приемлют. И сицевии вси, по Василию Великому, верою чужди суть. И яко от них (рече) и крещение не приятно.

Во образ же общаго их сего нечестия российския церкве подобие являем.

Понеже первый ересиарх российския церкве патриарх Никон, в Скрижали своей, неописанных триех ипостасей божественных, непостижимое существо, истекателными персты, сиречь пальцем и указателным и великосредним, равенство Святыя Троицы измеряет дерзостне, ибо тако рече [Скрижаль, лист 795]: "Имиже (сиречь тремя персты) возвещаем Святыя Троицы равенство же и соединение, вкупе же и несмешение". До зде Скрижаль.

Но святии богословцы, ко истязати дерзающим о Бозе таковыми, сице запрещают [Кирил Иеросал., лист 393. о Святом Дусе, глава 17]. Григорий Богослов: "Аще един есть Бог, и едино естество превышнее, откуду представлю тебе подобие? или взыскуеши от нижних и сущих окрест тебе. зело убо срамно, и не точию срамно, но и буее вельми от нижних уподоблении вышних приимати, и непостижимых от искателнаго естества". И святый Дамаскин [книга Небеса 3, глава 9]: "Не можно бо обрестися в здании образу, непременно в себе образ Святыя Троицы показующу. зданное бо и сложно, и течно, и вращно, и описанно, и образ имеющо тленное, како явит всех сих избавленное и пресущное Божество".

Премудрый же богословец, Максим Грек, обличая Николая, в таковых дерзающа, глаголет [Кирила Иеросалим., о Святем Дусе, глава 17, лист 394]: "Аще сия ведяше Николай, и благочестиве слышати хотел бы, не бы убо гиометрийскими образописании непостижимое существо испытал дерзостне". И паки: "Кто от создания мира божественныи муж образописании Божество испытав уразуме, и последним по себе предаде?" И паки той же: "И елика сицевая Николай вводит, странна и чужда благочестивыя и православныя веры, изобретение сущих душевнаго, и долу влекомаго разума, и земным паки взысканием и разумением пристоящаго". До зде святый.

Никон же, в Скрижали, истекателными персты равенство неописанных Божиих ипостасей измеряет дерзостне, несогласно святым богословцем мудрствует, согласно же оному Николаю немчину, еретику сущу, и подобно древним еретиком, иже верою чужди суть. Таковая, по премудрому рещи Максиму, странна и чужда благочестивыя веры, от долу влекомаго разума, и земным взысканием и разумением сицевая вводит, убо того ради, по 1-му правилу Василия Великаго, сицевии обличаются, якоже верою чуждь. И яко от еретика крещение не приятно. Кормчая, лист 224.

Статия, 2.

Нынешнии российстии архиереи крест Христов трисоставный, образ Святыя Троицы имущий [Григорий Синаит, Феодор Студит], отметают и не приемлют: но ругателне его порицают брынским, осмиконечным и выговским [Обличение, лист 53, 38. Розыск, лист 179], и сего ради со онеми, иже во Святую Троицу неверующими, еретики соглашаются. Святая же православная Христова Церковь проклинает всех таковых, сице глаголя: "Проклинаю вся враги креста Христова, иже не имеют его и не покланяются ему, и не знаменуют лиц своих крестным изображением". Потребник Болшей, лист 604 на обор.

 

Раздел, 2.

Статия, 3.

А понеже яко древния перваго чина еретицы, по преподобному Иосифу, показуют, яко не веруют во Святую Троицу, и Господа нашего Исуса Христа истинным Богом не нарицают, и плотьское смотрение Его не приемлют. Во образ же общаго их сего нечестия российския церкви подобие являем. Ибо, по древлеправославныя церкви святым учителем, десныя руки сложение перст, имже знаменаемся, имже все доброе веры таинство изображати научаемся, яко образ богоначалных триех ипостасей Отца и Сына и Святаго Духа, такоже и образ воплощьшагося Сына Божия двою естеству Божества и человечества. Сия убо оба превеликия таинства християнския веры нынешнии архиереи отметают и не приемлют, но хулными словесы порицают, и богомерскими ересьми облыгают [Димитр. в Розыске, лист 188. Обличен., лист 26]: яко арианством, македонианством, несторианством, армянством, паче же яко воплощьшагося Сына Божия тайну демонским и чертовским именем порицают. И сего ради со онеми, иже во Святую Троицу не верующими, еретики соглашаются.

Статия, 4.

Яко нынешнии архиереи херосложным перст богословением явственно обоих таинств веры отвержение показуют: понеже в том образ Святыя Троицы не изображается, такоже и Господа нашего Исуса Христа истиннаго Бога, нас ради воплотившагося, тайна не исповедуется. И убо сим херосложным перст благословением явственно всего добраго веры таинства отвержение показуется, и сего ради со онеми, иже во Святую Троицу не верующими и воплощение Сына Божия не приемлющими, еретики соглашаются.

Статия, 5.

А понеже яко древния оныя еретики пророка Христа нарицают, или проста человека, то и в херосложном перст благословении российских архиереов сицевое разумение заключатися может. Понеже перстами литеры IС XС изображаются, и в сих литерах толкуется быти IС XС, но не по подобию: ибо верхними точию концы литеры оныя показуются, нижними же концы перст вкоренением ничесого не изобразуется. И аще литеры самыя достолепнаго начертания своего аки не имущия показуются, ими же бы спасительное имя Исуса Христа написатися восподобствовало, то како убо, еже Господьственную честь образующее, титлоначертание во оном может изобразитися? [Грамматика часть 1, орфографии] Но яко отнюд сему изобразитися неудобно есть, убо кроме тител имя Исуса Христа изображаемое не может чести Божией приписатися, не может достолепнаго имени Божия начертати, не может же сим простым начертанием показать истиннаго Бога Исуса Христа, но разве проста человека, по вышеобъявленному онех еретик зловерию.

Темже аще сицевое в перстосложении великороссийских архиереов может заключитися разумение, убо по оному с древними онеми еретиками согласие является. А понеже сие перстосложение от российских архиереов во всяком тайнодействии церковнем, в благословении же и освящении употребляется, темже и нечестию онех еретик во всех своих действах церковных от сего вводиму быти долженьствует. О чесом Мелетий, патриарх Александрийский, на новообретение латинов пиша, глаголет сице: "Всяк неотеризм припряжен есть к беде. бегай беды. или не мала есть беда, еже церковь колебати". И паки: "Обыкшая с новым обретение бывати злая. сия вся молва и разстояние, ересей наношение, и церковная смущения, новины любославных". 3-е послание Мелетиево до белорусцев.

Церковь же православная, проклинающи пятиперстное благословение, тако глаголет: "Проклинаю в латинех творимое странно некое благословение пятию персты". Потребник Болший, глава 72, лист 597.

 

Раздел, 3.




Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:

vikidalka.ru - 2015-2019 год. Все права принадлежат их авторам! Нарушение авторских прав | Нарушение персональных данных