Главная

Популярная публикация

Научная публикация

Случайная публикация

Обратная связь

ТОР 5 статей:

Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия

Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века

Ценовые и неценовые факторы

Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка

Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы

КАТЕГОРИИ:






О неистовом богословствовании великороссийския церкви. 4 страница




Обаче тии с латинскими ересми книги везде в церквах, по всей России, беззазорне держат, утвержающеся ими, и словеса в них на праздники в службе прочитают, не боящеся запрещения.

Статия, 119.

Латыни древних святых книги растлевают, на свое мудрование словеса святых учителей превращающе, тако и книги своя пишут и печатают. О чесом святый Нил Солунский во главе 13, 14 и 21 книги своея сказует [лист 488]: и святейший Мелетий, патриарх Александрийский, в послании 4-м изъявляет: и в книге О вере глава 4. Такоже и российстии архиереи ныне печатают книги святых, по своему разуму, якоже хотят, прилагают и отлагают и изменяют.

Статия, 120.

На Флоренском соборе принесоша латыни восточным отцем книгу ветхую, писанную за многая лета [кроникер греческий, о Флоренском соборе, превод Арсения Грека]: в ней же написано, яко бы седмый вселенский собор в символе веры повеле глаголати Духа Святаго, от Отца и Сына исходящаго. И хваляхуся от ветхости ея, утвержающе мудрование свое. И понеже книга оная не согласна древлегреческаго православия книгам, отцы восточнии не прияша ю, неистову и лживу разсудиша быти. И святый Нил Солунский о таковых лживых книгах латынских в 14 главе извествует: "Издревле таковая быша, апостола Павла именем послания нецыи посылаху [к солун, глава 20]. Доките еретицы ложное святаго Петра евангелие употребляху, лжи и басни о святых апостолех путяху [Бароний, лист 191, и 44, 16 и 5]". Святаго апостола Петра. Деяния Андреева, Фомина, Филиппова. И староцерковныя в предисловии Кириловы книги, многолживых книг изъявлено.

Подобно латином, докитом и прочим таковым, и российстии архиереи, ныне утвержающе новины своя, сочиниша и написаша на старых хартиах книгу, Соборное деяние на Мартина еретика, ложно, чесого в России никогда не бысть, и ни един летописец российский о сем являет. И другую книгу таковую, Требник Феогностов. Написавше обе лживыя, хулныя, с клятвами на древлецерковное святоотеческое всеблагочестивое содержание. И оныя книги у себе имеют, и ими защищают своя еретическия нововнесенныя уставы.

Но да не вся российския церкве по единой исчисляя ереси, в безмерное долготы множества ради их слово прострем, и тако вас, вопросителю, слухом отягчена сотворим. Прочее прочия самем благоревностно вежественнейших нас в писании разсмотрети оставляем.

Статия, 121.

Оставляем глаголати нынешния российския церкве, что, приходящих от иноверцов латинов, люторов, и калвинов и прочих еретиков, единопогруженцов и обливанцов не покрещевают [книжица О поливат. крещении, глава 11, лист 44], противно святых апостол правилу 50-му, не крестящаго епископа или презвитера в три погружения из сана извергающему, такоже и вселенскаго 2-го собора правилу 8-му, и всей грекороссийской древлеправославной церкви, не приемлющей не точию от латин и люторов обливателное или единопогружателное крещение, но и от белороссийцев: о чесом во ответех выговских в 50-м, в статии 35-й, доволно показуется.

Статия, 122.

Оставляем, что, приходящих латинам, лютором и калвинам, не повелевающих проклинати ереси, противно святых вселенских соборов перваго 8-му, и 6-го 95-му правилом, тако же и Тимофею презвитеру, повелевающим проклинати (аще и втораго чина и 3-го) ереси и ересеначалников.

Статия, 123.

Молчим нынешния российския церкве не точию приятие обливания и единопогружения, но и содержащую целыя митрополии и архиепископии обливанцов: Киевскую, Белоградскую, и Смоленскую и прочия. И от тех обливанцов, имеющих на престолех всероссийских архиереов, таковии быша: Стефан, митрополит Рязанский: Феофан, архиепископ Новгородский: такожде Феодосий, архиепископ Новгородский, бывый лютор родом: Димитрий, митрополит Ростовский, и прочии безчисленнии, имеющиися елико во епископех, елико во архимандритех, елико во игуменех, елико во иереох, елико в клирицех, елико во иноцех, их же исчислити не возможно. И во всяких службах во икономских и в монастырских, и в поставлениих в чины они присудствуют, о чесом и Синод со оправдание обливания приводит.

Понеже Киевская митрополия вся, и Смоленьская епископия, под Полшею много лет бывшии, издавна обливанием крестят, тако же и греки: о них же всех во ектениях и приношениях в российских церквах моление совершается всегда подобно, яко у латинов.

Статия, 124.

Не воспоминаем нынешния российския церкве обычая, что восприемников на крещении мнози имеют еретиков. Восточный же учитель святый Симеон Фессалонитский глаголет: "Тако творящии родители, не просвещают чада своя в крещении, но затемняют. и попы, сице творящии, являются причастники чужде Божия". О чесом во главе 66 засвидетельствует.

Статия, 125.

Молчим нынешних россиов в браке с еретики латыни, люторы и калвины сообщение, в противность святым собором и святоотеческим запрещениям. О чесом Лаодикийскаго собора в правиле 10-м тако глаголет: "С еретики в сватовство не сходитися". На поле: "У еретиков не женится, ни дщерей своих за них христианом не давати". И 31-е правило о том же, и шестаго вселенскаго собора 72-е правило подобне запрещает. Но Афонстии отцы в правиле 52-м глаголют: "С латины аще православная жена сочтется, с роспустом брака и запрещению подлежит, по 12 главе, 3-го стиха, еже в Матфеи. аще кто преступит уставления, той да отлучится". И Никон преподобный в слове 13, и в Тактиконе слово 27. Такоже повелевает и преподобный Феодосий Киевопечерский о латынех, князю Изяславу поведа ереси их злыя, глаголет: "Христианом же своих дщерей не достоит даяти за них и ни поимати от них за себя. ни брататися с ними, ни кумитися, ни целования с ними имети".

Ныне же великороссияне за еретиков латинов, люторов и калвинов дщерей своих дают, и от них за себя и за сынов своих принимают, и Синод сему не запрещает.

Статия, 126.

Не глаголем о сообщении россиян разных вер с еретиками: с латины, люторы, калвины, и с армены и прочими, в молении, в несогласие святых апостол и святых отец правилом, и священным писаниям. О чесом заповедуют: святых апостол правила 10-е и 40: и Лаодикийскаго собора правило 6 и 33: и Карфагенскаго собора правило 9: Тимофея, архиепископа Александрийскаго, правило 9: в Номоканоне афонских отец правило 153 [лист 270 и 253]: и преподобный Никон в слове 63-м: повелевающих отнюд в молении с еретики не сообщатися. В книзе же О вере засвидетельствует: "латины в своя костелы иноверцов к службе пущают". Равне и россияне ныне всяких еретиков: латин, люторов, калвинов и арменов, в церковь, и во время литургийнаго пения приемлют, или егда бывает коронация государем, и в церемонии брачныя и погребальныя.

Статия, 127.

Прешествуем нынешних россиян о сообщении в ядении с еретики: с латины, с люторы, с калвины, с турками, и с армены, и с прочими погаными язычники, не точию простых, но и духовных, в разгласие святых учителей церковных и святых богословцев, отнюд не повелевающих тако творити. О чесом святый Василий Великий, в книзе Постничества второй, во главе 279, пишет. Святый Златоуст в слове О лжеучителех тако глаголет: "Услышите вси вы, иже с еретики вкупе ядущии, болезненнаго сего ответа, яко вы Христовы врази бысте. иже врагом царевым друг есть, сей не может друг царев быти, и жити недостоин есть, но со враги погибнет, и горшая подъимет". И ниже, на листу 523-м. О том же преподобный Иоанн Лествичник в 1-м слове в толковании, и в книзе Матфея Иеросалимскаго, в Зонаре глава 76 и глава 112: "Всяко ядущаго с еретики, или пиющаго, или дружбы деющаго, и в любви и соединении пребывающаго, таковаго анафема". И преподобный Феодосий Печерский князю Изяславу о латынех изъявляет [Патерик старописмен., слово 13. И Минея Макар. митр., глава 36]: "Христианом же не достоит с ними ни пити ни ясти из единаго сосуда". И преподобный Иосиф Волоцкий глаголет [глава 14, от словес Златоустаго]: "Возлюбленнии, многажды глаголах вам о безбожных еретицех, и ныне молю не совокуплятися с ними ни в ядении, ни в питии, ни в дружбе, ни в любви. творяи бо сия, чужа творит Христовы церкви. аще кто и безплотных житие поживет, еретиком же приобщаяся в дружбе или в любви, таковыи чужд есть Владыки Христа".

Статия, 128.

Преходим молчанием россиян дворян и прочих многих, не точию с еретики сообщение, но и со псы из единых сосудов ядение, на подобие латин, люторов, калвинов, турок, и прочих неверных языков [Кирилова, глава 26]. О чесом обличает святый Константин Панагиот латинника Азимита. и в Потребниках [лист 594 обор.]: "Проклинаю беззаконнаго Петра Гугниваго, иже со иными и со псы из единых сосудов ядят", и прочая.

Статия, 129.

Сверх же всех сих вышепредложенных ересей великороссийския церкве напоминаем множество издания богохульных и святохульных книг, во опровержении всего древлеправославнаго предания, издаваемых от нынешних учителей. Их же и в них же исчислити вся новопредания и противности древнему благочестию невозможно, исписати же тонкочастне еще не возможнейше есть. И аще бы кто от прозорливых и художных мужей поистязати восхотел бы елико в книгах их, елико внутрь сердец тех крыющаяся безбожная мнения, елика в самех словесех произносимая теми везде и всюду, то упователно не сыскал бы он вящше того зла и в самых тех духах, сверженных с небес от Бога за высокомерие и гордость безумную.

Нецыи бо из сих последних благочестия отступников (римлян и россиян) в таковое приидоша дерзнутие, якоже некто сказует об них в своей апологии [книжица выпепечатана в сенатской типограф., 1765 года, на атеистов и неутралистов]: "Что не признают никакого промысла в свете от верховнаго Правителя. а иныя хотя Его и признают, однако говорят, что будто Он ни мало не обращается около благочестия или веры, евангелием утвержденныя. Другия же мечтают, яко бы нет настоящей ни лжи, ни истинны, но все от мнения и узаконения человеческаго зависит. и нет де ничего добраго ни худаго, и потому ни в чем нет никакой подлинной истинны, но все по своему узаконению и обычаю люди делают. Всякая де речь другой подобной речи како нибудь имеет противословие: и об одном деле между двумя спорщиками равносилныя выискиваются доказательства. и тако по сему во всем свете истинны не взыскивают. и все законы, вещи и писания божественныя, от выдумщиков изложенныя быти, признавают. и сие глаголют они о Аврааме, о Моисеи и о Христе, началницех благозакония". Прочее тех злосмышления молчанием со слезами запечатлеем, да не како простых мысли восколеблются о Христе, и ослабеют силы душевныя от таких повестей, губящих в сердцах человеческих крепость благочестия. Суть бо нецыи мудрствующе, и грех естеством входящ, а не произволением, по манихейски глаголют. Сия бо производства мнениев во внешних россиян многих из дворян и прочих обретаются. Мнози же и из духовных и ученых студентов глаголати таковая дерзают, что много де таких пустошей и безделиц напечатано есть в церковных книгах, и в самех апостольских и соборных правилах. Мы де все то, кроме священной Библии, почитаем за выдумки и человеческая предания. Да еще же и сие инии приглашают, что и в самой Библии есть такия апокрифы, которые отнюд не принадлежат до богодухновеннаго писания. В иных же и таковое мнение находится, что и в лютерокалвинских списаниях имеется. Не признавают они никаких мытарств воздушных, ни рек огненных, ни езер, ни тартара студенаго, яже Бог сотвори в наказание грешником. А о воскресении мертвых и о будущем суде, и о безконечном царствии, чуть ли они не то же мудрствуют, что и Ориген проклятый в книгах своих баснословит.

И сия вся мнения разная россиян церковь великороссийская всесоборне не запрещает, клятве и отлучению не предавает: но попущает таковому зело развращенному разуму всюду по России носитися в досаждение всему благочестию.

Статия, 130.

Оставляем попущение нынешния российския церкве амазонским ложам всюду в россиянех умножатися, и прочим нововыниклым еретическим сонмищам: в них же не точию мирстии увязнуша, но и мнози духовнии: их же не разрушают ниже соборне клятве предают.

Статия, 131.

Но о сем единем глаголем: яко российская церковь в поставлении чинов причащается ереси жидовския, симонианския и македонианския. Понеже по правилу святых апостол 29-му: "Аще кии епископ за сребреники достоинства сего приятель бысть, или презвитер, или диакон, да извержется и той и рукоположивыи, и да отсечется общения всячески, яко же Симон волхв от мене Петра". По правилу 30 тех же апостол: "Аще кии епископ мирских князь помощию приимет церковь, да извержется и отлучится". Четвертаго же собора правило 2-е глаголет: "Купяи и продаваяи поставление, даже и до церковнаго ключаря, своих степеней да отпадут, мирстии же человецы и черноризцы да будут прокляти". Толкование: "По Великому убо Василию, горее есть Македония духоборца, иже непродаемую Божию благодать продает". (и проч. зри 6-го собора прав. 22: 7-го прав. 5 и 19: и Василия Вел. прав. 89: Кормчая, главу 36: в Матфеи состав X: и Номоканон, лист 60). Кормчая, глава 36, Генадия патриарха со епископы, 81-м в послании, вси сии продающаго и купующаго, и ходатайствующаго сия, извергают и анафеме предают. Преподобный Исидор Пилусиот купующих священство уподобляет Каиафе жидовину христоубийце, и Симону волхву: а поставляющих за мзду, ко Июде, предавшему Христа. И в книзе О вере о латынех [лист 239 и 237]: "Симонианству же в Риме бывати не новина, и папеж папежа подкуповал".

Ныне же в великороссийской церкви несть ли оной симонии? не купят ли златом и сребром и всякими подарки священства попы и диакони? Яко всяко есть. Ибо всякому от них рукоположение становится в тридесять, в четыредесять и в пятьдесять рублев и вящше. И в диаки причестися, в десять, в пятьнадесять, в двадесять рублев и болше становится. Суть же нецыи и имение свое, такожде и у жен все истощают на поставление. Аще же архиерею рукоположитися потреба, то и многия тысящи источает. И ни един кто получит церковнаго чина, аще на се великаго даяния и помощников не возъимет.

Тако убо, вопросителю, во всех вышеписанных разделах и главах предложихом: яко нынешняя видимая великороссийская церковь в новоизданных своих догматех и преданиях со древними оными, иже во Святую Троицу не верующими, и воплощение Сына Божия не приемлющими, еретики удобь соглашается. Тако предъявихом, яко и в самой богословии, в своем учении, существо Божие тленным естеством измеряти дерзает. Тако засвидетельствовахом, яко и Бога Отца Вседержителя самого от себе создана, и под временем и под началом, и конец имуща, купно с Сыном и со Святым Духом, в своем учении быти заключает. Тако показахом, яко безгрешнаго Сына Божия, Господа нашего Исуса Христа, именует грешным человеком: тайну же двоестественную Божества и человечества, в перстах образуемую, демонским именем порицающи, ругательствует, спасительное же имя Исусово равноухим именует. Тако засвидетельствовахом, яко Божие триипостасное существо одаренным, а не одаряющим вся, противно всей святей богословии мудрствуют. Сице представихом, яко российская церковь, и с прочими перваго чина еретики не с единым, но со многими еретиками, во своих догматах соглашается. Сице предложихом, яко с латины, с люторы, калвины, и прочими многими языки неверными, как своим учением и содержанием, так обычаем, всячески соединствует. Сице указахом, яко российская церковь хулами и клеветами, и разными богопротивными мнениями, всех еретиков качеством и количеством превосходит. Темже таковыя и столь множайшия ереси имеющей великороссийстей церкви, что имамы к ней пригласити? Разве точию с пророком возопием: "От главы до ногу бысть яко едина язва, и яко един струп, и несть кому приложити пластыря ниже врачевания". И с тайновидцем речем: "Вавилон великии, мати любодеицам и мерзостем земским, и душевному блуду учителница. с неюже любодеиша царие земстии, и упишася от вина любодеяния ея, и купцы от силы пищи ея разбогатеша". Святейший же и многострадальный господин Филарет, патриарх Московский, в соборном своем изложении о римлянех, причащающихся многоразличным ересям, засвидетелствующи, возвещает: "Всех же лютейшии и сквернейшии есть латиняне папежницы, понеже всех древних еллинских и жидовских, и агарянских, и еретических вер, ереси проклятыя в закон свой прияша, и со всеми еретиками обще все действуют и мудрствуют". И преподобный Иосиф Волоколамский, храбрый и многопремудрый обличитель безбожных, блаженнаго евангельскаго теснаго пути разрушителей и святоотеческих преданий презрителей, окаянных люторов, в преизящном своем словеси на сих громогласно тако вопиет: "И еже (рече) Христос кая собою и не собою, но божественными апостолы и святыми отцы предал есть, и тая отметая и хуля, и той всех неверных невернейший есть, и ниже христианин может быти". Слово 15 О чине иноческом.

 

Часть, 2.






Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:

vikidalka.ru - 2015-2024 год. Все права принадлежат их авторам! Нарушение авторских прав | Нарушение персональных данных