Главная | Случайная
Обратная связь

ТОР 5 статей:

Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия

Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века

Ценовые и неценовые факторы

Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка

Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы

КАТЕГОРИИ:






О новодействуемом крещении. 3 страница




Темже сие правило может последовать во отлучении сих как освященным, так и неосвященным. Но зри Златоуста, явственно повелевающа судити всем погрешающих о вере, коего бы они достоинства не были: "Яко (рече) подобает повиноватися учителем и священником, и не судити их, аще и житие имут укорное: аще же о вере погрешат, тогда не подобает покарятися им, но и отбегати и судити их". Беседы апостольския, 2 послание к Тимофею, лист 2508. Согласно сему и преподобный Никон Черногорский пишет сице: "Яко лепо есть послушати учителя и священники, всегда учити им от божественных писании, яве яко по Божии воли, а не по своих похотех, якоже пишется. И не судити их, аще и житие имут зло. аще ли же о вере погрешают, тогда не подобает покарятися, но и отбегати и судити их". Книга заповедей, слово 40. Явственнейше же пишет богомудрый Иосиф Волоколамский, тако глаголя: "Прочее же речем и о сих, еже еретицы глаголют, яко аще и подобает судити, или осужати еретики, или отступники, но царем, князем, и святителем, и судиям земским, а не иноком иже отрекошася мира, и всех яже в мире. подобает же им, точию себе внимати, и никогоже осужати, ниже еретика ниже отступника. К таковым убо сице речется: Яко аще не подобает иноком осужати ниже еретика ниже отступника, то како Великии Антонии осужаше их? глаголаше о еретицех, яко словеса их лютейша яда змиина. Ученики же своя всегда наказуя, яко да никоегоже приобщения имут с мелетианы и с арианы, и с прочими еретики. Святыи Пахомии всегда осужаше еретики, глаголаше: яко приобщаяся еретиком, и прочитая писание Оригеново, и Мелетиево, и Ариево, и прочих еретиков, во дно адово сходит". Слово 3.

По сим вышепредложенным свидетельствам, можеши ли вопреки рещи, яко единым точию освященным суд церковный вручен есть: не священным же отнюд не возможно есть онаго касатися, якоже от вас в вопросе ругательно предложено суть? или по единому, рекуще, приговору суд сей мужиков ваших, еже перекрещивати от великороссийской церкви, учинен есть? Оле вашего злословия! На кого оное восходит злохуление: на нас ли единых, или на святых, определивших и не священным еретическое судити заблуждение? Не на нас точию, но и на святых и священных страдальцев, и прочих остальцев благочестия, повелевших не приимати новодействуемое крещение. От нас же и особь предложено вам в 21-м ответе, с которыми еретики соглашается великороссийская церковь, и чего ради не приемлется от нас новотворное крещение: зде же паки повторяти продолжения ради оставляем.

 

Вопрос, 31.

И аще по единому точию мужиков ваших приговору: то откуду они таковую дерзость восприяли? и имеют ли о своем они дерзновении свидетельство от святаго писания?

 

Ответ, 31.

Вемы и разумеем твою дерзостную подсмеятельность, везде и всюду повлачающаго тя наше благочестие, и о едином многажды вопрошающа. Мы же, по апостолу, аще и укоряеми терпим, и хулими утешаемся. Обаче надежду имеем на всезрящее око, яко без всякаго примеса противных действий православие храняще соблюдаем: аще и не в пространных, но весма в нужных церемониях, по нужде святыми действовати позволенных, пребывающе. Но утешаемся оными триех отрок словесы, в сицевых же подобообразных случаех и временах обретшихся, и вопиющих к Богу [Даниил, глава 3, ст. 38]: "Тако Владыко мы умалихомся. несть во время се, князя ни пророка и вожда, ни всесожжения, ни жертвы, ни приношения, ни кадила, ни места, еже пожрети пред Тобою, и обрести милость. но душею сокрушенною, и духом смиренном да прияти будем. [Ниже:] яко несть студа уповающым на Тя". и прочая.

В удовольствие же вашего вопроса просим вас прочести вышеписанный ответ, на тожде вопрошенное вами решительный.

 

Вопрос, 32.

И аще имеют свидетельства, то всеусердно просим: Господа ради изъявите, кто от святых тако предаде, еже бы крещеннаго истинным крещением, сиречь в три погружения, и обратившася от ереси, паки воскрещевати, простцем сущим? ибо мы нигде сего не видехом и не видим.

 

Ответ, 32.

Всюду ваша слепота доселе в своих вопросех безпутьствова. Ово вопрошаше о разных положениях чинов на обращающияся к православию различных противоверств, оболгающи Потребник: ово же являше, без проклятия ересей неудобно быти к совершению едино крещение предлагашеся, которое от православных учителей, в три погружения по нужде действуемое, за совершенное почитается: а ово и от прочих принадлежностях к благочинию крещения во время свободы, а не в нужде ключимых, от вас диспутствовахом. Ныне же ваш (по вам мним), непреборимый диспут, еже простолюдином, яко бы после еретических действ отчаятельно ползовати приступающия к благочестию, паче же кто имеет на себе трипогружателное еретическое крещение, его же ты за истинное почитаеши. Но мы о еретическом, в три погружения действуемом, крещении показовати вам случая зде еще не имеем. Ибо вами о том в 44-м вопросе истязание предлагается: тамо и мы, яко храняще чин, о нем глаголати со свидетельствами священных писаний будем. Но прежде в 21-м ответе коль премногими доводами укрепихом, яко великороссийское новодействуемое крещение по всем причинам к приятию отнюд неудобно.

Ныне же ваше устремителное мнение, еже после руки еретической, яко бы запрещение негде простолюдину крестити препятьствие в писании обретается, разрешаем.

Первое: Святый Кирил, епископ Туровский, в слове о разслабленнем, о силе святаго крещения глаголет сице: "Ныне же к крещению купели сам Господь Бог наш Святым Духом приходя, освящает ю, и подает здравие болящым и грехом очищение. аще ли кто слеп есть разумом, или хром неверием, или сух во мнозех беззакониих отчаянием, или разслаблен еретическим учением, сих всех вода святаго крещения здравы творит". До зде Кирил Туровский.

Темже аще по свидетельству святаго Кирила, святаго крещения вода от всех недугов душевных исцелевает, якоже греховных, тако и еретических, убо доволно есть на очищение святое крещение от еретик обращающимся. И приходяй на не Дух Святый недостаточное может совершити, якоже в последующих ответех изобразится. Темже и неосвященнии, крещающии приходящих еретиков, якоже трех погруженцов, тако и обливанцев (понеже святая церковь еретиков осуждает под суд крещения не единаго ради неисправления в материи, но за и важность вины крестителевы, якоже в прешедших изъявися и последующих ответех покажется), чрез святое трикратнаго погружения крещение, не препятьственно могут совершенными учинить чадами святокафолическия церкве.

Второе: Священный златоточный учитель вселенныя повелевает вся творить не в повреждение благочестия, иже тако глаголет: "Вся (рече) твори кроме еже повредитися благочестию". Но крестити простолюдину по нужде от еретик, никоегоже повреждения обрести в писании не возможно есть, наипаче же вид опасения от нечестия чрез сие поистинне оказуется. Ибо невместимое вмещати (то есть еретическое крещение с православным, аки плевел со пшеницею) всюду божественными правилы возбраняется, якоже 44-го ответа в третием разделе изъявится: паче же тмочисленными винами великороссийское нынешнее окруженное, о чесом в 21-м ответе изъявихом: убо и не есть благочестию повреждение, но паче показуется в нас онаго всеусердное хранение, нечестия же отнюдное блюдение.

Третие: Ищется от вас, вопросителю, точнаго указания от священных писаний, еже крестити простолюдину от еретик, паче же в таковое горькослезное время, якова от начала сотворения мира, по Спасову словеси, не бывало. Но в божественном писании, и от богоносных мужей, и кроме ясных доводов полезную вещь, внове являемую, якоже в действии, тако и во именовании, без всякаго сомнительнаго препятьствия приемлему. Но яко вещь есть по разсуждению невредительная благочестию, но пользующая, сего ради последними роды кроме всякаго зазрения сия обретается. Видим мы в ветхом законе Моисеову жену Сепфору, обрезавшую своего сына Гергесема кроме законнаго повеления. Но яко по нужде сотворенное, и в пользу благочестия: убо того ради, якоже от ангела, хотящаго погубити, сохранено бысть детище, тако в род и род сие действо кроме всякаго приемлется зазора. В новой же благодати, на первом вселеньском соборе отцы, кроме ясных указаний священнаго писания, приложиша Сыну Божию сие речение: "гомувзион патеро", то есть единосущен Отцу. Но яко прилог бе не противен чести присносушнаго Отцу Сына Божия: того ради аще и многажды противницы чести Сыну Божию, зловернии ариане, подвизашася порочным сие приложение сотворити, но ничтоже успеша: ибо разсуждением богомудраго Афанасия (и других церковных учителей) от подобия приводов, якоже в прении его со Арием показуется приражение оных, аки к каменю истинны, в пены разсыпася.

4: В вышепредложенном параграфе засвидетельствовахом, яко внове приемлемыя действа и имена в созидание благоверия, якоже в ветхом законе, тако и в новей благодати, не суть зазрению подлежащи, но и хвалам и честем есть достойни. И зде убо в подобообразное сказует и Златоуст (о диаконе, учащем люди, небрегущим старейшим). "Понеже тогда епископу случися не быти ту во оно время: от презвитеров же ниже един печашеся, но просте сотвориша посвещенным быти. внезапу во едину нощь тмам многим, и просте крещахуся вси, ничтоже ведуще. сих оный поем на особь, купно по сту и по двести, беседоваше к ним, ино убо ничтоже, разве яже о тайнах, яко ниже прощати смешатися с не причастными тайнам. (На стране: не да отъидут на крещении) сие ему творящу, мняху мнози начальства желающу сие творити: но он ничтоже печашеся о мнящих. [Ниже:] что убо он ли соблазна сего виновен? никакоже, якоже аз мню. аще бо не сущей вине сие творил бы, в лепоту оному вину написовали бы, и аще паки простерл бы. егда бо угодных Богови возбраняло бы ся, за соблазн другаго пренебрегати подобает". На Деяния нравоуч. 46, лист 419.

Темже, по Златоусту рещи, аще бы не сущей вине, си есть во время священства, дерзали бы несвященнии от еретик обращающихся крестити, были бы некоему соблазну подлежащии. Обаче вышеписанный диакон, и во время презвитеров, но нерадящих, пецашеся о спасении людстем, и не подлежащь явися достойному оглаголанию, но паче и оправдася. Кольми паче ныне, кроме православнаго священьства, по правилом не не могут вернии, аще и не священии, желающим еретиком крещения преподати.

5: В божественном писании, по нужде в неимении священников православных простолюдину крестити от еретик приходящих, нигде препятьствия не обретается, нигде закону преступление не зрится. Но и закона в нечесом преступление по нужде не полагается сотворшим за преступление закона или наказание, якоже последующими доводы от ветхаго и новаго закона засвидетельствуем.

Преступил закон Божий без нужды Озан оный [Паралип., глава 13], который дерзнул наклоненный киот Божий поддержати в присудьствии священников, за то и поражен бысть от Бога за свою дерзость.

Преступила закон Божий по нужде жена Моисеова Сепфора (якоже и в вышшей статии рехом), обрезавшая сына своего Гергесема каменем [Исход, глава 4]: обаче, по нужде дерзнувшая, не осуждена от Бога явися.

Преступил закон Божий Озия царь [Паралип., глава 2], иже восхоте покадити в присудствии священников без нужды, за что и поражен бысть проказою на челе за свою дерзость.

Преступил и Давыд царь закон Божий по нужде [Царьств книга 1, глава 21], и дерзнул внити во святилище, и хлебы предложения снести, которых кроме священников не повелено ясти, обаче за нужду не осужден бысть от Бога.

Дерзнул некий от полка Израилева без нужды разорити закон Божий [книга 4 Моисеова, Числ., глава 15]: изыде бо в суботу собирати дрова, за что Бог повеле убити камением пред полком Израилевым.

Дерзнуша и ученицы Христовы разорити закон Божий по нужде: идоша бо в суботу сквозе сеяния, и от глада восторгаху класы, стирающе руками, и ядяху, за что и оправдани быша от Учителя своего свидетельством, преступившаго закон Божий по нужде, Давыда, и не осуждена, и священниками преступающими закон Божий: "или (рече) несте чли в законе, яко в суботу священницы в церкви суботы сквернят, и не повинни суть".

Преступают закон Божий тии, которыя в неделю без нужды делают, за что от святых отец клятве предаются таковии.

Понужде же делающии в неделю, или от нищеты крайния, таковии не токмо клятве не предаются, но и прощения сподобляются. Матфей правил., состав а, глава 4.

Без нужды дерзнувшии скотину внутрь церкве ввести, таковии причетницы извергаются, людския же отлучаются.

По нужде дерзнувшии скотину ввести в церковь, и обнощевати с нею за нужду, таковии прощению сподобляются и не осуждаются. Матфей прав., состав е, глава 15. На стране: понужденое прощено.

По нужде и песия мяса ядущии не токмо клятве не предаются, но и прощения сподобляются. Кормчая, лист 248: и Матф. прав., состав 0[70].

Девица не по нужде, но от своего произволения растлит девство свое, таковая именуется блудница, и блудническую казнь приимет.

По нужде же растленна бысть не от своего произволения, или раба от Господина своего, таковая не яко блудница именуется и казнится, но и без запрещения бывает. Кормчая, лист 240.

Без нужды же дерзнувый причетник в корчемнице ясти, отлучается: по нужде же ядый в корчемнице, таковии помиловани бывают. Кормчая, лист 15.

Но и гражданьския законы, по нужде преступающих и царьския повеления, таковых прощают и милости сподобляют.

И безчисленныя таковыя в божественном писании доводы и приклади обрящутся, яко без нужды дерзающии не в повеленном, яко преступницы закона, осуждаются.

По нужде же дерзающии не точию осуждаются, но хвалам и честем достойни бывают, и от всех учителей оправдаются.

Обаче же леть есть и в сем разсуждати, яко в таковых есть подобно дерзати, в которых самая крайняя нужда повелевает. Да не когда сия к нужде прилежащая предлагающе, и не нужных времен, и к нужде не подлежащия тайны, по нужде к действию производити начнем.

Якоже сия священство и мvро, и прочия, яже не суть по нужде бываемыя, но в свободное время содержимыя, яко архиерейству суть прикладныя, аще и требовательныя зело христианству.

Но зде о крещении и покаянии глаголем, без которых не возможно быти. А яко от еретик действуемое крещение есть бездуховно, и святыми не приемлется, и яко не бывшо вменяется, без крещения же спасение всячески ненадежно суть: убо понужде простолюдини таковых крещающии, по вышепредложенным доводам, не суть преступницы закона.

6: В изъявлении Тимофея, презвитера Великия церкве, о различии ересей [Кормчая, глава 70, лист 635]: в Потребнице, во Филарета патриарха [Потребник, лист 564 на обор.], павликиане, мантанисты, и манихеяны, и прочии еретицы, приходящии ко святей церкви, яко еллины приимати повелеваются. (павликиане же и монтанисты в три погружения крестили, о чесом в третием разделе, в вопросе 44-м изъявится). Такоже и в вышеименованном Тимофееве изъявлении, еретицы армены за язычников некрещенных полагаются и крещению подлежат. Арменове же не точию тогда, но и ныне в три погружения крещают. Убо по сему и трехпогруженцов еретиков простолюдину крестити, яко и еллинов, никоего препятьствия не обретается.

7: Златословесный же учитель вселенныя, в слове о лжеучителех, еретиков ничим же разнит от поганых, идеже глаголет тако [Маргарит, слово 13]: "Еретицы (рече) ничимже разни суть от прочих поган не знающих Бога". И другий, такожде вселеньский учитель Великий Василий, еретиков с жиды за едино полагает [Шестоднев]: "Еретик (рече) и жидовин едино еста".

Темже аще разности никия у еретиков с жиды и еллины учители вселеньстии быти не признавают, убо и нам никоего разньства в приятии в крещении от еретик со онеми приходящим обрести не возможно.

8: Но и святая церковь явственно никоего разньства от еретик обращающимся с жиды и срацыны в чиноприятии не имеет, но единообразно над всеми сими приходящими действует. Якоже в Потребнице, в чине от ересей обращающихся повелевая законополагает сице [Потребник, лист 590]: "Сего чина и устава последование, единообразно действуется над приходящими, и от иных вер. аще жидовин, аще срацын, или кто преже еретическое имея крещение, о нихже все свершается неизменно, якоже зде написано". Потребник Бол., глава 72.

Темже аще святая церковь в чиноприятии еретиков с жиды и срацыны отнюд не разньствит: убо и простолюдином по нужде от еретик приходящих, яко не разньствуемых ни в чем от поганых, как во уподоблении, так и в чиноприятии, крестить никоего препятьствия не обрящется. Но явственно жидов и срацын по нужде древле простолюдини во святей церкви крестиша, якоже и в вышших ответех засвидетельствовася. И паки тыя же срацыни Иосифом Волоколамским в первом чине еретическом полагаются, якоже в 15 его слове явствуется. Се убо показася, яко и еретики понужде от простолюдин крестишася. Такоже сам апостол Павел многажды себя именует бывшим фарисеом [Деян., зач. 21, к филип. зач. 244], и от ереси фарисейския обратившася сказует, и диаконом Ананиею за неимением священников крещен бысть: обаче не не сподоблен бысть благодати и Святаго Духа, якоже деяния апостольская и святаго Златоуста на тое толкование засвидетельствует [Апостол толк., зач. 21].

9: Обычай бе непременный в древния времена простолюдином крестити. Якоже блаженный Августин Иппонийский в послании к Фортунату пишет [книга О 7 тайнах Гавриила, архиеп. Филадельф.]: "Потребе случившейся, обыкоша мирстии крещающимся подавати крещение".

Подобне и святый Иероним в Двоесловии на светоносцы глаголет: "Вемы же (рече) леть быти и миряном крестити: ибо якоже кто приемлет, тако и дати может".

Темже по свидетельству святых учителей, бывшему древнему обычаю, в потребе случившейся может и ныне мирянин благочестивый по необходимости, требующим еретиком святаго крещения, кроме всякаго препятьствия, яко имеющий, не имеющим преподати.

По оному реченному от святыя церкве гласу [Пролог, август, 28 день]: "Где убо суть глаголющии, яко простецем нам при напасти не мощно крестити, не сущу ту иерею?" Где убо суть (приречем мы) и ныне нас потязающии, в таковое напастей преполное время и в неимении священьства крещающих, яко не крещенных, сущих еретик? Прийди и ты, вопросителю, семо, и мрак своего неведения отложше, разсуждай десно, не смешая времена, случай и нужды. Вправду бы были достойни твоего гаждения и потязания, аще бы в бытие правильных священников дерзали в недерзаемыя вступати степени. Но яко по нужде, и нуждно творимая святыми в нуждныя времена. И мы подобне действуем и творим, не суть под вашим осуждением, ниже достойни вашего потязания.

Прочее же, долготы слова убегающе, оставляем многая доводствовати. Оставляем самого Спасителя повеленное предлагати, и несвященным вся языки крестити. Оставляем неких апостолов, не священных сущих, по повелению Господню крещающих, доводствовати, и потом соборне сшедшихся и написавших правила. В них же в 46, якоже епископом и презвитером, тако и диаконом, повелевают равне не приимати еретическаго крещения. И если бы не лежало сие дело, еже суждению предавати, или не приимати с повторением еретическое крещение, по нужде кроме священников, то вскую бы тожде апостолом заповедати, единственно и диаконом, еже не приимати онаго. И сия вся за множество оставляем: но токмо киевопечерскаго друку Потребник представляем. В нем же повелевается, лучше от простолюдина крещению совершитися, нежели от священника еретичествующаго, или проклятаго, или отлученнаго. Идеже творец онаго, аще и не от древних, но древним в том согласуя, сице глаголет: "Яко лучше есть да простым людином совершится божественное крещение, нежели священником проклятым, или отлученным, или еретичествующим". Потребник киевопечерский, року 1646 друкованный.

Зри, яко не опасает по нужде от простолюдин совершаемаго крещения: не[но?] опасает от еретика священника, или проклятаго, или отлученнаго. Аще и вне прикрывается чином, но внутрь себе волка носит, сего паче опасатися повелевает. Лучше же от простолюдина совершитися крещению, оный Потребник заповедает, нежели от священника еретика, или проклятаго.

Согласуют же древним и страдалцы за благочестие, Аввакум с прочими глаголя: "Виждь убо, велено простолюдину крестить по нужде. А колми паче же из нужд ныне нужда. Судихом бо и повелеваем о Святем Дусе, самим православным крестить, а ко отступником осквернятися не ити".

Темже яко от древних, тако и от новых учителей, сице и от страдалцев за благочестие, в сем пределе едино согласие зрится, еже лучше хоша от простолюдин крещение получить, нежели под еретическим быти: "да не лишения ради божественныя благодати, по Спасову гласу, лишатся таковии внития в царство небесное" Иоанн, глава 3, зач. 8: и Златоуст, в беседе 25 на Иоанна.

 

Вопрос, 33.

Аще же паки и паки по своему упорству возглаголете: аще и в три погружения крещен в ереси сый, убо всячески достоит воскрещевати. Но докажите, аще инок, или мирянин крестит кого, от ереси пришедша, и на тое крещение благодать Святаго Духа сходит ли, или ни?

 

Ответ, 33.

Различныя сети плести покусился еси, о вопросителю, то тем, то инем уловляя наше по нужному времени текущее благочестие, по царе пророчествующих уст гласу: "Сеть уготоваша грешницы ногам моим, и при стези соблазн положиша". Но поистинне к вам обращаяся пророк глаголет: "В сети своей увязе грешник". и прочая.

Мы же сообратимся с пророком на разторжение ваших паучинных тенят, еже от вас мнимо не преборимых, в вопросе завязанных узлов касаемся, развязовати священным писанием. Понеже в нем ово связуемся мы невозможностию отнюдною крестить трехпогруженцов еретиков (о которых в 44 ответе засвидетельствуем. и 21 ответом о великороссийском новодействуемом крещении доводствующе, к неприятию оное удобь показахом), яко бы никаких ради ересей крестить их не возможно: ово же диспутствуемся, яко над простолюдин действа Дух Святый не сходит: а ово потязаемся, яко бы наипаче над приходящими от еретик и от простолюдин крещаемыя, благодать Духа Святаго не действует.

Сицевый убо разум, заключаемый в вашем вопросе. еже мы, входяще во ответ, постоим на празе онаго, потязающе ваше неправдоразсмотрение. Понеже ведяще, яко святии древле крещаху, аще и простолюдини, но не без действа Святаго Духа. Убо на от еретик приходящих и крещающихся по нужде от простолюдин вопрошати устремление ваше восприясте. А наипаче как ваше мнение влечется, наиболее к сему, якобы во время крещения на миропомазание Дух Святый снисходит. Но о том уже в 24-м ответе изъявихом, яко не на едино миропомазание сходит, но и на крещение, и прочия тайны. Зде же вам в первых представляем от свидетельств святыя церкве, яко Дух Святый над всякаго крещающагося сходит: а не так, по тебе мнительно, яко на от еретиков приходящих, и крещающихся по нужде от простолюдин, оныя благодати лишаются. Зри в толковом евангелии, на Крещение Господне тако пишет: "Даже увемы, яко на всякаго человека крещающагося отверзаются небеса, и призывает его в вышнее жилище, сходит же нань и Дух Святый". Евангелие толков., слово 68, на Крещение Господне. Согласуя же сему, пишет в толковании своем блаженный Феофилакт тако: "Небеса же Адам заключи, Христа же ради отверзаются. яко да увеси, яко егда и ты крещаешися, отворяеши небеса". Благовестник, от Матф., зач. 6, лист 30. Священный же и златоглаголивый учитель вещая глаголет [Маргарит, лист 432 на обор.]: "Внемли со опасением, другая язва диаволу. не токмо бо другаго проповедует, но и Дух рече согрешением прощение подает. Духа глаголет, Егоже трепещу. благодать, еяже боюся. идеже бо благодать, тамо и прощение. [Ниже:] и что есть благодать. идеже благодать, не ктому от дел благодать. понеже благодать, не ктому есть благодать. [Ниже:] есть благодать, яже всех разрешающи прощение и оставление. [Ниже:] Дух огнь нарече. и почто Его огнь нарече? [Ниже:] зане якоже огнь изнуряет терние, тако и Дух нашед, потребляет согрешения. и якоже огнь рудную землю, злато соделовает. сице и Дух Святый впадая в крещение и в купель водную, прелюбодея, праведника сотворяет. разбойника, сына Божия устрояет. и не рцы ми како, понеже и аз вопрошю тя. како огнь землю приемля, злато творит. и не веси рещи хитрости, вкупоработному попущаеши, и человеколюбию ли Владычню не попущаеши. огнь и от земли злато творит, и паки истукана оборжавша разливает и отирает, и чиста соделовает. тако и Дух Святый и от оглашеннаго верна соделовает. и от грешник, верно праведника сотворяет. сего ради глаголет Давыд, сердце чисто созижди во мне Боже, и дух прав обнови во утробе моей". Маргарит, слово 3, О крещении. Церковь Христова воспевающи глаголет: "Тако и ныне действует водою Дух погружения ради, ихже наш восход к Богу бывает. землено явление, и выше небес разумеваемое". Минея месячная, генваря 6-го дня, стихера на хвалитех.

Святейший всероссийский первопрестолник и благоревностный люторския скверных преданий обличитель, патриарх Иосиф, во увещательном своем словеси к Валдемару королевичу засвидетельствует, яко в самом погружении Дух Святый на крещаемаго сходит, и грех первородный и прочия на души коегождо очищает, сице глаголя: "И о том зрите разумно, егда в купели погружен бе, и прия дар Святаго Духа. [Ниже:] егда еще в воде бех, послышах свыше верху главы своея Святаго Духа наитие. [Ниже:] и тако ныне вси верующии, иже крещаются, сим крещением приемлют на ся наитие Святаго Духа. аще и не видим бе от нас Дух Святыи телесныма очима. Дух Святыи воистину действует вся, и подает верующым". И паки к вышеписанном учительном евангелии яснейше глаголет: "Независтна бо (рече) есть благодать, всякому хотящему благое, малу же и велику, премудру и и препросту, старцу и юну, богату же и нищу, мужем же и женам, и всякому возрасту. благии бо Бог всем простирает луча своя благодати". Евангелие в неделю праотец. Сим убо всем вышереченным согласующеся, и афонстии отцы, еже в Номоканоне, видом вопрошения и ответа, сице явствуют: "Вопрос. Елико аще крещают не священнии мужие же и жены, или иноцы, что достоит творити? Ответ. Аще умрет крестивыися, прежде нежели постигнути священнику, божественная благодать совершает и. Аще ли же жив будет, да поставит и священник в купель, и молитвы и мvро по обычаю творит". Тоже и Никифор патриарх Цареградский глаголет. Потребник Болшей, лист 726.

Но от вас вопреки речется, яко бы не о возрастных, но о младенцех сие глаголется. Но противу коих ваших мнений, мы в подобие на отвращение из евангелия о звании на браки полагаем: "Идите убо (глаголет притчею Господь) на исходища путии, и елицех аще обрящете, призовите на браки". Таже изъявляет: "[Ниже:] собраша всех, елицех обретоша, злыя же и добрыя". Матф., глава 22, зач. 89. Темже и в Номоканоне, еже елико крещают, обьятельно указует всяк пол и возраст, разньство крещаемых от язык и от ельлин, и от всякаго еретическаго заблуждения, и не крещенных детей христианских, и в возрасте сущих.

Согласует сим и повеление Господне многим апостолом, не имущим священства, крестити. Номоканон, лист 724. Иже от всякаго возраста и безверия обращающияся святии апостоли крещаху. И о еретицех прав. 46 и 47, и 68 повелевают еретики крестити. О сем же и в вышшем 32-м ответе засвидетельствовахом, и в прочих последующих изъявится.

Но убо о сем доселе. Мы же обращаемся в показание самех збытия вещей действия и совершения Святаго Духа, еже нерукоположенными действова, на среду приносяще изъявляем.

В деянии апостольском, в главе 50-й сказует, како апостол Филипп на пути крести каженника: "Егда (рече) изыдоста воды, Дух Святыи нападе на каженника". И в зач. 18 от Апостола толков.: "Егда (в Самарии) вероваша, Филиппу благовествующу о царствии Божии, и о имени Исус Христове, крещахуся мужие и жены". В толков. Епифания Кипрскаго: "Понеже апостол Филипп, слуга сыи, не имеяше рукоположения власти, еже даяти Дух Святыи. знамениом великим бываемом, како Духа Святаго не прияша? Духа убо Святаго прияша грехом оставлением, знамениом же не прияша". От Аммониева толкования: "Понеже не прияша крестившеися от Филиппа Дух Свят. но потом, егда помолишася о них Петр и Иоанн, дастся возложением рук своих крестившымся Дух Свят. общим бо именем и нераздельным глаголет писание, яко возложением рук святых апостол на веровавшая, возсия Духа Святаго благодать. Не рече яко единема точию Петром и Иоанном, но общим именованием рек, совокупи и Филиппа. [Ниже:] егда же и той знамения сотвори и исцеления недуг и изгнания бесом, но яко не помолися еже быти им се. сице многащи помыслив быти им, обаче на пользу, яко еще не приличным сущым ко прятию Святаго Духа. [Ниже:] и како, рече, диякон сыи крестил есть? понеже оскуждение бе презвитер в Самарии, и един Филипп точию бе, гонения ради бывшаго. подобает в нужи и диякону крещати, не сущу презвитеру, якоже его Дух Святыи научи". До зде апостол толковый. Того же деяния во главе 9-й сказует, како Анания крести Павла. И яко возложением руки его спаде от очию его яко чешуя, и абие прозре. О чесом и Златоуст в толковании на деяние, в зачале 21 тако глаголет: "Почто ни единаго достоверных и великих ниже приведе, ниже представи на крещение Павлово? яко не хотяше человеки возвестися, но самем Христом. понеже ни Анания ничесоже научи его, точию крестил есть. егда убо крестися, абие многу прият благодать Духа Святаго, от ревности и усердия многа. не рече бо: беседуй к нему, и поучи его, но яко молится. и виде в видении мужа, возложша нань руце. и Анания диякон бе, якоже сам Павел свидетельствует в правилех. се же бысть, понеже оскудение бе презвитер в Самарии, гонения ради бывшаго". До зде Златоуст.




Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:

vikidalka.ru - 2015-2019 год. Все права принадлежат их авторам! Нарушение авторских прав | Нарушение персональных данных