ТОР 5 статей: Методические подходы к анализу финансового состояния предприятия Проблема периодизации русской литературы ХХ века. Краткая характеристика второй половины ХХ века Характеристика шлифовальных кругов и ее маркировка Служебные части речи. Предлог. Союз. Частицы КАТЕГОРИИ:
|
Program 1. Happy Birthday.the places: Riverdale, New York, the characters: Richard Stewart (the birthday boy), Marilyn Stewart (his wife), Robbie Stewart (his younger brother), Susan Stewart (his younger sister), Ellen Stewart (his mother), Philip Stewart (his father), Grandpa.
Translate into good Russian. · birthday cake; birthday boy; birthday presents; old-timer (= an elderly person); photography project; · to stay late somewhere; to save a piece of cake for somebody; to have something ahead; to be in time; to play the harmonica. · Happy birthday! Wow! Hold on a minute. Go ahead. Go on. Here you go. Perfect timing!
Translate into good English (Обратите внимание, что вам нужно найти английские эквиваленты в аудиозаписи и при необходимости немного изменить их!!!). · - Я не опоздал? - Нет. Ты как раз во время. · Я есть хочу! Ух-ты, как вкусно! Кто готовил этот замечательный шоколадный торт? · В больнице было много работы, но я сумел освободиться.
Lesson 7. The aim of the lesson is to go on polishing your pronunciation skills. TEST.
Что такое открытый слог? Что такое закрытый слог? Что такое немая гласная? Что такое дифтонг? Что такое слогообразующая сонанта? Каковы правила деления слова на слоги? To count the number of syllables in an English word you should count the number of vowel sounds. Remember that silent e doesn’t form a syllable. A diphthong forms one syllable. (E.g.:The word come has two vowel letters but only one vowel sound and hence one syllable. The word outside has four vowel letters but only two vowel sounds and hence two syllables). Syllables can be closed and open. In a closed syllable, the vowel is followed by a consonant, we say that it is closed by a consonant (e.g.: in, ask, sock). In an open syllable, nothing comes after the vowel, we say that the vowel is open (e.g.: he, see, no). A vowel placed after a consonant attracts the consonant and opens the preceding syllable (e.g.: ba-by, e-ven, ca-ke). The sonorants m, n, and l are syllabic, i.e. they can form a syllable with preceding alveolar consonants t, d, s,z in the last syllable of the word (e.g.: bot-tle, bee-tle).
cat, port, cake, help, mantle, Pete, cotton, city, saddle, easy, sad, sudden.
[f-v-f-v]; [s-z-s-z]; [p-b-m]; [p-t-k-]; [d-d-d]; [n-n-n]; [l-l-l]; [n-l-n-l]; [d-l-d-l]; [pp-bb-mm]; [p-b-m]; [d-n-l]
10. Practice reading the following words paying attention to the minor changes in the length of the vowels. Vowels are long in the final position before a pause (me, bee); shorter before a voiced consonant (bead, dean); short before a voiceless consonant (Pete, leaf).
Lesson 8. The aim of the lesson is to go on polishing your pronunciation skills. 1. Give the "di-DA" pattern of the following phrases: Странно, не правда ли? Ну и денечек! Ты бы не поверила. Дай же мне его! Мальчик не пострадал. Где стол справок? Ты, пожалуйста, не звони. Мне бы твои заботы! Сказал бы, да совестно. Вот уж не ожидали! 2. Give your responses to each phrase. Keep the same rhythm. Ты пришел-то зачем? Почему мне никто не звонил? Теперь темнеет рано. До чего же интересно! 3. Do the mute exercises. press your lips, bite your lip, spread your lips, protrude your lips then spread, open your mouth paying attention to the flat position of the lips, protrude your tongue forward, tongue to the alveolar ridge, apical and dorsal positions of the tongue, tongue between the teeth. 4. Reproduce the groups of English consonants: [tdnl, mbp, fv, sz, kg, ptk, bdg]. 5. Read the following: [si:, mi:, vi:l, ni:z, mi:n, i:v, sni:z, si:zn]; [in, il, if, iz, liz, liv]; [em, en, ef, es, men, ben, bed, def, mes] 6. Translate the information about the non-lateral post-alveolar liquid (= плавный ≈ щелевой) sonorant [r].
7. Mute exercises. 8. Pronounce with the English [r]: жрать, жрец, жребий, редко, Рим, ром, раб, брат, прок, ворота, красть, грабли, мразь. 9. Read with the English accent:
Ест Федька с водкой редьку, ест редька с водкой Федьку (a) злопыхательски, (b) жалобно 10. Practice reading: Read out all the words that denote: a) colors, b) actions, c) mental or physical states. read, red, reap, rest; bread, green, dress; tree, free, press, `present. 11. Pronounce these groups of words paying attention to the differences in the articulation of [i:], [i], and [e].
12. Read the following words (descending scale). Mind aspiration! [ti:, pi:, ti:m, pi:s, ti:n]; [pit, sit, bit, lit]; [dip, ki:p, set, si:p, lip, met]; [li:k, met, si:k, set, pi:k, kept, mi:k]
13. Breathing exercises. Use the alphabet to ‘put out candles’! Не нашли, что искали? Воспользуйтесь поиском:
|